Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 759 ggr
[Dandelion1000]
0

OT.. filmskapning??

Hej, e det någon som vet hur man gör en egen film med olika bilder, jag har ingen anning vilka program man ska använda. Vill göra en film med en låt som spelas o text o bilder.. Hur gör man? 

MvH Cammi

Lotta_A
0

"Windows movie maker" är ett program som brukar finnas i dom flesta datorerna. Inte i mac dock.
Ett jättebra program om man vill lägga in bilder och musik. Det är superenkelt. Det är bara att dra in dom bilderna och den musiken du vill ha, och släppa dom på tidslinjen.
Sen kan man lägga till olika effekter och övergågar och sådär. Mkt bra program.

denisesalomonsson
0

jag hittar inte moviemaker, vart finns det?

mjioo
0

för mig låg det i program i starmenyn. annars är det bara att söka efter det. vissa har tagit bort det ifrån datorn, jag är en av dem men om du inte gjort det så ska det finnas där.

[Dandelion1000]
0

Jag hittar det inte heller..

Cygni
0

Versiontracker kan man hitta allt möjligt roligt i programväg.

Limpan4all
0

Kapar tråden lite.

Kan man verkligen anväda "Movi maker" för "time laps" fotografering?

Jag har några sekvenser med 30sek mellan bilderna (vanliga 10M pixelbilder) som skulle behöva bli riktiga (downsamplade till 720*576) video sekvenser (24 eller 25 bilder /sekund) dvs ca 750ggr snabbare förlopp.

Eller finns det smidigare program, vilka?

mjioo
0

#6 nu blev det lite rörigt för mig som både är nyvaken och sjuk hehe men du menar att göra så att en bild inte visas i 30sekunder? ja det går att göra så att bilderna visas mycket kortare tid men jag vet inte hur mång bilder i sekunden du kan få ner det till med movie maket. jag har inte kvar det och kan inte testa.

movie maker tror jag passar utmärkt till den personen som skapade tråden då det är enkelt att importera bilder och musik och det är enkelt att redigera så allt går ihop. men det du är ute efter kräver nog ett lite bättre program och det kan jag tyvärr inte ge tips på.