Hjälp!

Använd klonstämpeln i PS.
…verktyget ser ut som en stämpel. Du håller nere alt-tangenten och klickar på det område som du vill kopiera. När du släpper upp tangenten och klickar så målar du.
Det blir bättre resultat om du ställer in så att det inte blir så skarpa kanter. Högerklicka på bilden så får du upp lite valmöjligheter. Ställ in så du har halvhårda kanter. då smälter ditt klonade område in bättre.
Gränser mellan olika ytor är svåra och det som du bör ta itu med först (det är slöseri med tid om du börjar klona på rena ytor och sedan efter ett par minuter ger upp för att det är klurigt i någon gränsyta)
För att få snygga kloningar där det är kanter (som taket på tältet och mellan tak och vägg)
Ställ dig och alt-klicka exakt på gränsen mellan tak och himmel en bit ifrån lyktsolpen. Ställ dig sedan precis mitt på gränsen precis bredvid lyktstolpen och måla över lite på båda sidor.
När gränserna är fixade så är resten en barnlek.

Tack för förklaringen! Återkommer och visar om jag får någon ordning på bilden.

Det du också kan göra är att kopiera områden som är lika och klistra in. Skylten vid ingången exempelvis har en snirkling som är svår att klona. Markera den, klistra in, spegelvänd horisontellt och placera den över. Mjuka sedan upp kanterna med en lagermask på det inklippta lagret.

Jag tränar och tränar! Har just testat filtret Gör flytande och jag tyckte det var väldigt roande! *skrattar mycket*