Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 785 ggr
[mingdie]
0

En svensk sommar resa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi tillbringade några veckor i Sverige och det blev några foton. Jag tänkte dela med mig lite från resan. Det första fotot är av det nya Airbus 380. Vilken stad är det i bakgrunden?

[mingdie]
0

En kanonsommar

[mingdie]
0

Gothia cup

[mingdie]
0

Segling

[mingdie]
0

Sommarregn

[mingdie]
0

Västkusten

[mingdie]
0

Skeppet Wasa är värt ett besök

[mingdie]
0

En sista promenad i Gamla stan innan resan hem

[IsabelleA]
0

oj vad snugga bilder :D

stefanp
0

Många fina bilder! Fastnar särskilt för sommarregn, väldigt stämningsfull! Snyggt jobbat.

För att ge lite kritik så förstör ju kanske grenen längst upp till höger lite grann.

Har inte en aning om vilken staden i första bilden är. Bor du utomlands?

/Stefan

[mingdie]
0

#8,9 Tackar. Kritik är alltid välkommen.

Jag bor i Nya Zealand men första fotot är från ett annat land 3,5 timmars flyg härifrån.

Mvh Eddie

stefanp
0

Det kan inte vara så enkelt att det är Singapore, fast det kanske tar mer än 3,5 timmar å andra sidan..är ju rätt långt från Nya Zealand.

/Stefan

[mingdie]
0

#11 Singapore är ungefär 10 timmar bort. Staden på bilden är Sydney. Flyga från NZ till Sverige nonstop tar ungefär 38 timmar med mellanlandningar. Man är inte så uppkäftig när man kommer fram kan jag lova. Det tar ungefär en vecka innan man är helt okey.

stefanp
0

Det är så pass långt alltså. Hade nog trott att det var mycket mer än 3,5 timmar mellan Nya Zealand och Singapore men hade inte gissat på 10.

Förstår att en sådan flygresa tär på krafterna. Hamnat långt off topic nu men vad gör du i NZ?

[mingdie]
0

#13 Jag jobbar med segelbåtsutrustning. Den stora anledningen är att jag inte tycker om vintrar.

Yeahsussu
0

Tänk att jag nästan kunde gissa att det var Sydney på första bilden eftersom jag varit där själv. Kände igen Sydney tower som är där i mitten, visst?

Sommarregn var ju också en fantastisk bild, vilken känsla! Jag skulle f.ö. gärna också dra tillbaka till Australien elr NZ, klimatet är ju till belåtenhet där iaf :)