Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 4104 ggr
Robert
0

Text till nakenbild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte om jag ska ha med texten till bifogad bild eller inte. Vad tycker du?

Fotot är tagen på Freja när hon poserar liggandes, bakgrunden är svart och jag har använt mig utav två belysningar, en blixt i softbox till vänster om kameran och en handhållen med orangefärgat filter.

Fine art nude, kanske man ska kalla nakenbilden.

Jag har några till bilder på Freja, några där hon har mer kläder på sig och inga alls. Vill du se mer?

Hälsningar

Robert

Patrik
0

Om jag får tycka så ta bort texten…

Bra bild som inte behöver någon text.

WesthKiowas
0

Snygg bild!!! Jag tycker texten ska vara kvar. Men det är något som stör mig lite… bilden tycks vara lite rutig? Är det meningen eller har det blivit något i redigeringen?

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

CarlS
0

Vackert foto! Tycker texten ska var kvar. Sensuell och romantisk bild…

//CarlS

Martin
0

Angående texten tycker jag det spelar stor roll hur bilden skall användas. Är det en "ren fine nude art-bild" tycker jag inte den behövs. Annars mycket smakfull bild, behagligt ljus!

mvh Martin

Citron
0

Jag vet inte hur jag ska förklara det här… Texten stör mig, men inte alls genom fotografiet. Jag stör mig på texten eftersom den får mig till en uppfattning om att tjejen är prostituerad och bara ligger och väntar på att nästa person ska komma in i rumet och göra sitt. Jag tycker inte hon ser varken direkt sensuell eller romantisk ut med de där sorgsna ögonen. :-)

En sak jag tycker om bilden är att åt vänster av huvudet på tjejen så är färgen lite ljus och knasig, ser faktiskt lite mycket pixligt ut. :-)

Annars är det en jättefin bild som vanligt Robert. Det där med nakenfotografering verkar vara någonting för dig. Du har kommit långt med det på bara några veckor. Lycka till med fortsättningen. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Lunatics
0

Nice bild

Robert
0

Tack för förslagen, det ska nog inte vara någon text på bilden. Nu vet jag inte varför det blev massor med rutor i bilden, jag gjorde en uppförstoring och ser inget på originalet.

Här kommer detaljbilder på Frejas vackra kropp. Följande bilder är för ett projekt jag har med New York Institute of Photography. Jag ska ta nude/glamour bilder på en kvinna eller man utan igenkännbart huvud.

Hälsningar

Robert Hammar

Robert
0

Här en detaljstudie av kvinnas kropp.

Robert
0

I den här bilden har Freja tagit på sig lite mer kläder.

Freja har en egen hemsida, http://www.frejamagic.se/.

Hälsningar

Robert Hammar

CarlS
0

#5 Jo, alltså. Flickan har ju sorgsna ögon för att hon saknar sin hjärtans kär…Gråter

Om jag säger så här då: Bilden utstrålar sorgsenhet, väntan, längtan, sensuallism och romantism. Tycker texten är vacker också.

//Carls

Robert
0

Jag la upp bilden i #0 på Fotosidan. Om man inte har betalat en slant till Fotosidan så man begränsad till lägga upp en bild/4 dagar.

Till Fotosidan och min bild!

Det har kommit in några kommentarer på bilden som du kan vara intressant läsning.

Hälsningar

Robert

Linnah
0

#0 Jag tycker att texten är onödig och stör mer än den förbättrar.

Jag tycker faktiskt att brösten dominerar för mycket i bilden. Det är det enda jag ser av den. Ljuset är intressant, men det är så himla olika det som kommer från höger och det som kommer från vänster att de nästan kontrasterar. Hur är tanken bakom hela fotot?

Martin
0

#11 Ändra länken till denna istället: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/760736.htm

Den andra länken är din personliga inloggning, och den ser inte vi andra utan måste klicka oss vidare.

mvh Martin

Robert
0

#12, jo, det är mycket bröst i bild. Nu tänkte jag att det ska vara en bild på nakna bröst och jag har försökt med ljuset få ögat att gå just till brösten. Jag har fått tips om att dämpa ljuset till höger för att ögat vandrar bort mot det ljusa i bild. Tanken med hela fotot är just en drömmande naken kvinna.

#13, tack!

Robert

Robert
0

#11, de bilder jag har i mitt album på fotosidan har ungefär 100-200 stycken personer kikat, och då har vissa bilder legat uppe i flera månader. Nu har över 600 personer kikat på bilden av Freja.

Robert

Robert
0

I ett forum i USA fick jag några förslag på förändringar. Och här kommer en ny version, vad tycks, blev det bättre?

Hälsningar

Robert

Patrik
0

Nu tycker jag att man ser vad det är och att den är sensuellt vacker!

Bra jobbat Robert!!!

Robert
0

Tack Patrik!

Om du gillar bilderna så finns det möjlighet att få dom upp på väggen hemma hos dig:

Läs mer här!

Hälsningar

Robert

Anne
0

Jag störs av det mörka partiet under armen, som går ända ner under bröstet. Det ser jättekonstigt ut.

Blev för övrigt klart bättre utan text - med text kändes det som en typisk "ring 0771-123456"-annons. :)

Eldkvinna
0

Jättevacker och sensuell bild!!!

Robert
0

Jag fick bilderna utprintade hos Beanpix och de kom igår. Helt otroligt grymma blev dom. Nu är bilderna postade till New York för kritik, och om en månad så får jag feedback på dom.

Hälsningar

Robert Hammar