Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1308 ggr
[IsabelleA]
0

Ekorre - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade denna lilla krabat med min D60 och otroligt nog mitt kit objektiv 18-55 mm VR. Kom ganska nära ;D

Så jag önskar kritik på bilden, kanske borde beskära lite mer men vågar inte göra så mycket med bilden. Vill gärna höra lite vad ni tycker först.

Musiken
0

Alltid trevligt att komma nara djur! Dock borde du ha satt ekorren mer till vanster och ge den mer luft till hoger eftersom det ar dit den tittar.

Sirocco
0

Tycker att den är lite suddig men den var väldigt fin annars!

Kramar / Julia (=

stefanp
0

Fint fångat :-) Måste fråga hur du lyckades komma så nära? Bara slump? Var stötte du på korren, inne i stan?

Håller med om att du kunde ha placerat ekorren lite mer till vänster. Testa att beskära bort till vänster om ekorren. Det verkar funka rätt bra när jag "beskär" med handen över skärmen iallafall ;)

/Stefan

Martin
0

Tips: Spara alltid orginalbilderna i en mapp, och ha en mapp med en kopia som du bildbehandlar. Blir beskärningen inte bra, eller någon annan redigering, så tar du bara en ny kopia av orginalbilden och kopierar in i arbetsmappen.

mvh Martin

[IsabelleA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack för alla kommentarer, Jag såg ekorren på skansen, mycket tam skulle jag vilja säga. Här är en bild som visar hur tam den var. Dock kunde jag kanske fått en mycket bättre bild. Och håller med om beskärningen.

[mingdie]
0

Gillar bilden. Även om den var tam så är det inte lätt att fånga. Jag gillar hur du har lyckats med skärpan längst fram på ekorren.

Jag tycker inte att du behöver beskära bilden. I och med att huvudet är det enda som är skarpt och ligger åt sidan fungerar det bra. Lite luft runt djuret skadar inte.

Minikoch
0

´tog mig lite tid att se att det vvar en ekorre när man inte såg svansen ..    men det e nog bara min syn som e fel ::)