Canon Powershot s3is
Hej
Är det någon som har erfarenhet av denna kamera?
Funderar på att köpa en sådan men vill gärna höra lite vad folk har att säga om den innan jag bestämmer mig.
Tack på förhand
//Marcus
Här är ett par trådar som handlar om den:
http://www.foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=91c5c8ca-6534-424b-8b7c-edd5f3cfb03a
http://foto.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e5b3576c-fdf0-40c2-9d85-e082c0246025
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag är en mycket nöjd ägare och användare av en Canon Powershot S3 IS.
Har inte haft den länge, men jag är sjukt nöjd och den uppfyller alla krav jag vill ha. Man kan ta superba makrobilder, då det finns både makroläge och supermakroläge på den.
Jag fotar ju mest hästar och natur, och den tar jätte bra rörelsebilder också, tycker jag.
Så ska du fota mycket närbilder eller landskaps bilder, samt porträtt/actionbilder skulle jag köpa den.
Bifogar en bild på en häst i rörelse jag fotat med den.
Hälsningar
Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 Fin bild.
Vänliga hälsningar
Niklas

Kanon fin bild!
Det du beskrev är precis vad jag kommer använda den till.
Jag slår till och beställer en.
Tack för all hjälp.
Mvh Marcus
Tack hörni.
Vad roligt att du köper den! Lycka till med den :)
Hälsningar
Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hur pass mycket bättre än S2:an är den, egentligen?

#6 Det är samma kamera ,ny look , högre pix, och 2 nya funktioner som blanda färg typ. det är fråga om kostnaden och vad man ska ha till den. jag har s3 och använder den mest för närbilder eftersom makron kommer bättre till sin rätt när man har annan optik till den, själv har jag köpt batterier på ZEBRA BUTIKEN 2700 mAh och jag har fotat över 1000 bilder och de har inte tagit slut än. s3 är ruggigt snabb att zooma med och enkel att använda på auto, har testat lite på manuella inställningar och det är en enkel historia om man tar sig tid och läser hela manualen .
Funderar oxo på en S3 IS, då jag behöver vridbar skärm, pga att mina armar inte orkar hålla upp kameran i huvudnivå så länge. Har fibromyalgi nämligen, så orken tryter lätt i armarna.
Då är det bra att kunna ha kameran en bit ner och titta ner på skärmen istället.
Och efter era kommentarer om kameran blir jag bara mer sugen på att köpa den…. :)
#9, då ska du nog köpa S2 IS istället, den är minst lika bra tycker jag och kostar mindre, plus att även den har vridbar skärm :)