Dumma Elgiganten! KameraKöp
Kolla på systemkamera idag och valde mellan en Nikon d60 och en Sony A300, det blev sony
Det första jag frågade var: Är Båda kompatibla med SDHC minneskort?
Säljare: Ja det är dem
När jag kommer hem och ska sätta i minneskortet funkar det inte, jag går in på nätet och kollar då är sony bara kompatibel med flash minneskort och inte SDHC.
Kameran är köpt i borås, jag bor i Ulricehamn så ska jag behöva åka 4 mil för att byta ut kameran mot en d60 istället bara för att säljaren inte kan ge rätt information ? Dåligt tycker jag…
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
Hej
Om det vekligen är Sony du vill ha, varför inte köpa ett nytt minneskort?
#0 Det är ju bara att ta kontakt med dem - t.ex. testa att ringa - och berätta vad du varit med om och att du vill reklamera köpet, antingen allting, enbart kameran eller enbart minneskortet.
Nu har jag ingen erfarenhet just från Elgiganten, men min erfaranhet i övrigt vad gäller köp där det blivit fel är att man brukar bli kompenserad på något sätt.
mvh Martin
Låter lite skumt att låta valet av systemkamera bestämmas av vad det är för minneskort, minneskorten kostar inte så mycket nu för tiden.
Jag ringde till kundtjänsten och hon som svarade bad om ursäkt men det hjälper inte mig och jag har 4 mil till borås och ja kommer inte dit innan returätten(30dgr) har gått ut…
Fast Nikons D60 är ju ingen dålig kamera. Förvisso kostar ett nyss minneskort några hundralappar, men det kanske det kan vara värt=?
mvh Martin
Ja förmdoligen men jag blev bara så himmla sur på säljaren som lurades…

Jag tycker det är fel att påstå att säljaren lurades. Det är lätt hänt att man kan säga fel när man ska ge snabba svar och det finns en uppsjö av kameror och minneskort.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Men om säljaren ger fel information, borde de absolut skicka ett gratis minneskort som passar kameran, minst.
om säljaren har sagt fel så borde man kunna kräva att dedär 30 dagarna ska utökas. jag har fått utöka dagar väldigt många gånger pga av att affärena inte har inne det jag vill byta emot och om du är envis och inte ger dig så ska det gå bra ska du se.
men som många nämnt innan, om du struntar helt i minneskorten vilken kamera skulle du valt? jag gissar på sony:n eftersom du valde den i dehär fallet så varför inte kosta på dig några nya minneskort? alltid bra att byta ut gamla grejer också och minneskort är otroligt billiga idag
Ja de e klart att jag vill ha sonyn nu och jag att minneskort inte är så dyra men endå, jag frågade specifikt om det jag hade passade och han sa ja det gjorde de… ska ringa till elgigante om det imorgon igen…