Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 645 ggr
bjorsa
0

ringblomma å lite flugor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog lite bilder på en ringblomma med en blomfluga på här sitter den å käkar kanske en sen lunch :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här ville den inta alls vara med på bild utan gömde ansiktet bakom ett kronblad

mvh/bjorsa

bjorsa
0

I första bilden ser man ett cirkelformat litet blad i mitten längst ner den siktade jag mig in på då blev den så här i makro

mvh/bjorsa

bjorsa
0

De finns ju en massa småknott nu i luften å ett sådant landade på ringblomman fast jag vet inte om det är knott för dom suger ju blod dom här svärmar bara omkring?

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här ett till "knott"

mvh/bjorsa

broderbluff
0

Fantastiskt, som vanligt när du fotograferar närbilder

bjorsa
0

Tack broderbluff,

Fast tycker inte de funkar som jag vill de blir liksom inge kul bilder eller intressanta jag tror jag har snöat in på att bara komma närmre å närmre med alla möjliga/omöjliga objektiv/linser eller så är de bara att stånga på kanske de släpper å man får lite kul bilder :-))

mvh/bjorsa

ERIR
0

Här skall du få en riktig geting ;-)

ERIR
0

Å en till …

bjorsa
0

Å en riktig geting den tar vi :-) Jag slog ihjäl en på morgonen här först försökte jag fånga den för att kunna ta lite bilder men den var så knäpp/påverkad att de gick inte så de blev flugsmällaren men tog sedan en närbild på den fast han hade en massa skräp i behåringen å dessutom var han ju död så tog bara en bild .

Han såg rund å trind ut din geting fina bilder

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Fick en bild på en annan blomfluga på en leanderklocka blomma

mvh/bjorsa

ERIR
0

Jag matar mina getingar med avfall från äppelmoshanteringen. Det gillar dom å så håller dom sig någorlunda stilla vid fotograferingen.

Dom kan vara besvärliga när man blir för närgången, stod vid infarten av boet häromdagen, tror du inte att en for in i kalufsen och stack mig mitt på skulten ;-) Man får röra sig sakta, sakta för att inte irritera dem.

bjorsa
0

#11 Smart sätt att komma dom nära vi skall väl oxå snart ta hand om lite äpplen då kanske man kan passa på fast man får vara försiktig så att man inte blir stungen fast hos mig är inte kalufsen så stor längre så dom fastnar inte snarare så glider dom av :-))

Lyckades att få en geting att sitta modell på ett vitt papper men fick bara en bild sen for han sin kos

mvh/bjorsa

berra
0

Underbara bilder ni lägger ut.Måste bara skaffa mig ett makro!

bjorsa
0

Tack berra,

Dina mungbönor ser läckra ut antar att du åt upp dom små liven man kanske skulle plocka fram den där groddmaskinen så att man får lite groddar de var ju några år sedan man gjorde sånt men den finns nånstans i skåpen :-)

mvh/bjorsa

ERIR
0

Hej berra, sedan jag skaffade ett makro har fotograferingen blivit mycket roligare, har ett 50 mm makro som fungerar utmärkt för vanliga porträttbilder också.

[mingdie]
0

Bjorsa. Jag gillar den första bäst. Det är härliga färger och en fin bokeh.

#13. Om du har en system kamera så är mellan ringar ett billigt alternativ.

Eddie