Massa kritik vill jag ha!
Hejsan!
Idag när jag var i hagen så drägglade en av hästarna så jag skyndade mig upp med kameran och missade halva hästen, men som tur är så fick jag med drägglet.
Det enda jag har gjort med bilden är att klippt bort en bit av badkaret och skrivit till mitt namn.
Men vad kan jag mer förbättra så man framhäver drägglet?
Tacksam för alla svar!
Hej!
Jag tycker att badkaret stör jätte mycket, min ögon dras dit direkt. Sen som du säger att du vill framhäva drägglet så tycker jag att du skulle ha zoomat in mer / gått närmare för att få just det i fokus.
MVH: Oliver
Jag tycker att dräglet ser ut som vatten. Då har hästen precis druckit. Då kommer alltså fler "vattendrägel"-tillfällen. ;-)
tack för svaren, jag får nog sätta mig i hagen och vänta på ett till dräggel haha ;P
Jo du, det är nog bara att vänta in det och man får inte ge upp, förr eller senare sitter det. Försöker med att länka till ett av mina och det är äkta grandisdräggel, taget med en kompaktkamera i supermacroläget.
Lycka till!
Pia
Vet inte varför men inlägget blev dubbelt så då gör jag tillägget här istället. Kom på att det krävdes köttbullar för att få till det men det funkar nog inte på en häst. Mitt nästa projekt är att fånga bubblorna som bildas när han måste vänta länge på det goa men då är det risk för fuktskador i kameran och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det rent praktiskt.

Lite svårt att kritisera massor om du vill ha nybörjarkritik. :P
Men jag gör mitt bästa!
Bakgrunden är lite rörig, jag drar mig genast till själva hästkroppen och badkaret, så det dröjer ett tag för mig innan jag får fatta vad jag ska fokusera på. Det var fina färger men skärpan var inte den bästa.