Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 782 ggr
bosse
0

Fagel i oknen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag haller pa med att lagga ut nastan alla mina drygt 1000 foton i olika album pa en website och sen bjuder jag in familj och vanner. Enklare an att mejla och endast dom som ar intresserade accepterar inbjudan.

Jag komprimerar alla foton, for t.ex. i Libanon sa ar inte overforingen speciellt snabb. Jag haller pa med den sista (10) av mina "Desert trips". Da hittade jag dessa foton pa en fagel som trippade runt i sanden. Jag har manga foton pa denna art. Dom ar oradda, men star nastan aldrig kvar pa ett stalle.

bosse
0

I rorelse.

bosse
0

Kanske undrande.

bosse
0

Och aven den natten var solen pa vag att sjunka under horisonten.

bosse
0

Och ca 10 timmar senare grydde en ny dag over oknen och jag var ater pa vag - nanstans.

bosse

bosse
0

Jag kanner det inre trycket att aven lagga ut detta foto. Staffan gillar ju nar det "leder" nanstans.

bosse
0

Jag hittade fler faglar fran samma resa.

bosse
0

Svar att upptacka.

bosse
0

Nastan alltid pa vag - nanstans.

bosse
0

Men nu ar det slut "hoppjerkor".

Robert
0

bosse, det är jättetrevligt att du delar med dig utav dina bilder från dina ökentrakter. Några bilder var riktigt bra.

Ett litet tips!

Plocka ut riktigt bra bilder, de som har bra skärpa, intressanta och som du tycker om. Det är väldigt få som orkar titta igenom 1.000 bilder, det hänger på kvalitén inte på kvantiteten.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Robban,

Jag later var och en avgora om dom vill titta i mina album. Av dom som tackat ja till min inbjudan, sa tror jag att det ar bara 1, som orkar titta igenom de 30-tal album jag lagt ut hittills. Och han ar fotograf. Jag lagger aven ut album pa familjen och vanner. Jag kommer troligen att ocksa lagga ut en del av dom 2.000 foton jag tagit med den gamla kameran, sen -99. Jag har ju massor av foton pa grabbarna. Mina syskon och grabbarnas kusiner har ju inte sett dom vaxa upp. Inte for att jag tror att dom ar intresserade, men …… Vi har inte halsat pa i gamla landet, sen -01 och det kommer knappast att ske nasta ar heller.

bosse

bosse
0

Nar jag mejlade mina foton till vanner och bekanta, sa valde jag ut dom foton jag gillade, men jag fick sallan nan "feedback". Det ar ju inte alla som ar intresserade av foton och kanske inte ens av mina foton. Pa denhar siten kan jag lagga ut ett oandligt antal max 4MB foton och pa sa satt kan jag aven anvanda det som arkiv. Och om jag reser nanstans och vill visa nan ett speciellt foto, sa kan jag logga in och visa alla album, oppna det album dar fotot finns och jag ser da samtliga foton i det albumet. Sen oppnar man det eller dom foton man vill se. Man behover alltsa inte bladdra igenom albumet. Dom som accepterat lagger aven upp egna album med text och kommentarer, sa jag har aven tillgang till deras album och kan kommentera varje foto om jag vill.

mvh/bosse

Robert
0

#12, Bosse!

Jo, jag har upptäckt detsamma när jag mailar mina foton till vänner och bekanta. De är väldigt få kanske ett par stycken som tackar för de bilder jag har skickat, eller ens bemödar sig att kommentera dom. Det är ju dock ändå en hälsning jag skickar i all välmening.

Vad är det för plats du har hittat där du lägger upp dina album? Jag vet att kodak har något liknande.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Robban,

Jag kan bjuda in dej om du ger mej en email adress. Nackdelen ar att man kan bjuda in "vanners vanner" och jag far inbjudan fran manga jag inte kanner och inte vill acceptera. (Libaneser och filippinare)

Siten heter:

www.ringo.com

mvh/bosse

bjorsa
0

Kul fågel påminner lite om den tecknade roadrunner,gillar dina solnedgångar med landskapet i siluett.

mvh/bjorsa