Nikon D60
Äntligen, igår var jag och köpte system kameran Nikon D60 med VR objekriv, minneskort och nikon kameraväska orginal :) Jag är superglad men min blick pendlar mellan handboken och kameran. Batteriet sattes på laddning igårkväll ungefär klockan 4-5 och nu nästa dag klockan 09:45 har den inte laddat klart. Den måste ladda klart innan man kan ta av den va? Och hur känsliga är Nikon D60? har t.ex du tappat den i golvet? berätta gärna.
Är jätte glad över kameran!
Ett helt tomt batteri, EN-EL9 laddas fullt på 90 minuter i snabbladdare MH-23. Under laddning blinkar dioden på laddaren och vid full-laddning övergår dioden till fast ljus.
Du kanske har dålig kontakt mot batteriet. Lossa gärna batteriet från laddaren några gånger och försök igen. Ett Li-ionbatteri behöver inte vara helt urladdat för att laddas på nytt.
Prova gärna batteriet i kameran för att se vad batteriindikatorn visar (tre gröna symboler vid full-laddat batteri). Du bör lätt klara 400-500 bilder på ett nyladdat batteri.
Tappat kameran i golvet/marken har jag INTE gjort. Har kameraremmen runt halsen som extra säkerhet - kanske lite töntigt men det stör inte mig det minsta.
Lycka till!
#1 haha, jag läste fel i handboken, haha trodde att ljuset skulle slockna när den var färdig laddad! >.< jaja, jag har tagit några bilder som jag laddar upp imorgon. På blommor osv. Jätte nöjd blev jag med bilderna!
jag har också kameraremmen runt halsen, all the time. Tänke om någon tappat den eller spillt vatten på den och kanske den klarat sig ?
Vad roligt! Har också en sådan kamera :)
Gillar min extremt mycket! :)
Jag har precis fått min D60 omg va ja älskar den :D D60 powaah ;D
Har också D60 :D älskar den!
och jo för nån dag sen så råkade jag tappa den i golvet, men det var bara från databordet. jag hade ameran på bordet och så hoppade katten upp oc så försökte jag putta ner henne, då råkade hon få in foten i kamera remmen och drog med sig kameran i golvet. Men jag har inte märkt nåt fel med den, så den klarade sig nog. :)
#7 puh, tänkte hur försiktig man bör vara och hur orolig man bör vara vid fara.