Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 335 ggr
Norrskenet
0

Konsert med p-floyd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags var jag på en fantastisk konsert i Dalhalla (utanför Rättvik) med p-floyd och dalasinfoniettan. P-floyd spelar covers av Pink Floyds låtar som ibland även överträffar originalen. Jag hade med mig min Z1 dock utan stativ, men jag var där mest för att njuta av musiken. Jag satt ca 70 m från scenen så närbilderna blev med maxzoomen på. Här en bild som det såg ut från min plats

Norrskenet
0

Här en tagen på saxofonisten, på fri hand med optisk zoom på 10 gånger + digital zoom på 4 gånger. Vad tycker ni inte illa med en handhållen kamera på 70 meters avstånd

Norrskenet
0

Här en annan bild på keyboardspelaren

Niklas
0

Snyggt! Du måste vara stadig på handen. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bjorsa
0

Bra bilder å stadig hand !

Spelade dom något från uma gumma :-)Den skiva måste vara svår att återge på scen de finns ett spår där om jag minns rätt där en fluga flyger från ena högtalaren till den andra inte så mkt musik men kul ändå fast jag gillar bättre dark side of the moon . Fast alla mina Pink floyd är på vinyl och skivspelaren är kastad sedan länge tajm att köpa dom på cd nu !

Fast jag har pink floyd på www.pandora.com

mvh/bjorsa

Norrskenet
0

Det var mest från the Wall, wish you were here, final cut och division bell, men pampigt var det, speciellt med orkester. En sak märkte jag att det var lättare att få bra bilder med mycket zoom än bilder över hela scenen. Det är tydligen så att då fungerar antiskak bättre.

Norrskenet
0

Nu har jag lagt fler bilder från konserten i mitt album.

http://foto.ifokus.se/Members/Images.aspx?Login=Norrskenet&