Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 482 ggr
Lizzan
0

Ett macro försök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

tog detta foto idag hemma hos en kompis som hade en väldigt färgstark och fin rebatt. Nikon D40 + kitobjektivet. Visste inte riktigt hur jag skulle beskära och är inte säker om jag gillar det, men iaf, tips och råd skulle uppskattas!

MVH Amanda

Oriel
0

Jättefin! :) Jag tycker iallafall presonligen att du skulle ha beskurit den lite längre ner eftersom det är ganska mycker bakgrund och lite blomma ^^

-' Rebecca Johansson

Lizzan
0

Sådär kanske? nu blev det en helt annan beskärning men bilden blev så centrerad och fyrkantig annars

Oriel
0

Det var bättre :D Men jag skulle ändå föredra att ha mer blomma med i bilden ^^,

-' Rebecca Johansson

Lizzan
0

Hm.. okej. Jag ska fundera om det går att beskära på annat sätt

Marija
0

Läckra färger och bra skärpa. Tycker nog bäst om #2, #0 är också vacker, men känns lite avklippt nertill.

Kan du inte posta orginalet så tycket jag att det är lättare att ge tips på hur du skulle kunna beskära :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

laFleur
0

Bra skärpa! Gillar #2 bäst, som #5 sa känns #0 väldigt avkapad!

Lizzan
0

#5 Tack! här kommer originalet

Cygni
0

Jag tycker nog 2:an är bäst. Bra komponerad bild. Ögat vill gärna dras till det ljusa i bakgrunden som ligger 2/3 upp till vänster i bilden. Tror bilden skulle må bra av om man lugnar ner det ljusa i bakgrunden.

Vad har du för redigeringsprogram? Du skulle nog kunna få lite bättre "studs" i färgerna på bloman om du justerar lite i "kurvor".