Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 500 ggr
bjorsa
0

Älg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De klev in en älgtjur på tomten för en stund sedan han var väl trött på jägarna troligtvis är det en fjolårskalv då han var rätt så "liten" nu blev det många bilder som var helt ur focus pga spänningen som blir då det står en älgtjur 10-15  meter ifrån en:-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

De var en massa tistlar framför så jag får skylla mig själv att bilden blev lite rörig borde ju röjt :-)men å andra sidan hade jag haft gräsmattan på hela tomten då hade älgen kanske aldrig klivit in dessutom är det här ute på vishan å tomten är stor :-)

mvh/bjorsa

Robert
0

bjorsa, är du säkert på att du har lagt in inlägget i rätt sträng? Jag har redan lagt upp en sträng om "Porträtt hemma"

:)

Robert

bjorsa
0

:-)) ehh den skulle ju in i landskap och natur så nåt bidde fel där men kanske du kan flytta den ?

mvh/bjorsa

bjorsa
0

#2 ahhh du skämtar mig på moppo va:-)) ? ,de e ju de som e knepigt med att "prata" med tangentbord att humor ibland tolkas fel, jag gick ju stenhårt på att jag lagt den i fel sträng men de gjorde ju saken bara ännu roligare :-))å har ju nu dessutom fel i mitt antagande ja då är de ju komedi :-)

mvh/bjorsa

bosse
0

bjorsa,

Jag far presentera den som svensk kamel har nere i KSA.

Nar jag var ung, sa raknade vi ut aldern med hjalp av antalet "taggar".

Jattekul for mej att se sana har foton. Paminner om ett annat liv.

bosse

bjorsa
0

De var kul att höra Bosse,här kommer en fullvuxen älgko men avståndet är nog en 500 m så hon ser inte så stor ut på fotot

Älgarna rör på sig nu när jakten dragit igång så nu får man se till att ha kameran med hela tiden så man kan knäppa dom på bild då jag inte är jägare.

mvh/bjorsa

bosse
0

Tack!

1 gang i mitt liv var jag jagare - i 10 ars aldern.

Jag och nagra kompisar "lanade" ett gevar och gick ut for att jaga ekorre. Pa den tiden fanns det gott om dom. Vi hade 50 patroner med oss. Vi hade 2 kvar, nar vi antligen fick dod pa det stackars djuret. Och sen visste vi inte vad vi skulle gora av den stackarn. Jag upplevde detta sa oerhort meningslost och det botade all lust att doda (atminstone djur) for tid och evighet.  

mvh/bosse

bjorsa
0

#7 Har i princip samma historia som du oxå med samma effekt ,de enda jag dödar nu är fisk och de är inte alltid så lätt men såklart dödande skall inte vara lätt.

mvh/bjorsa