Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 685 ggr
rulda
0

Nu är det min tur att bubbla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blivit så inspirerad av alla "bubblande" bilder som ni har visat. Jag ville själv pröva på iden men jag vet inte riktigt vad som hände.

För det första hittade jag inget helt genomskinligt glas (varför är det så kul att köpa glas med hästar, katter, logos, räfflade, färgade….)
Jag tog ett som har gul botten.
Det blev inte riktigt den bilden som jag hade tänkt mig.
Fick improvisera lite och sätta ett vitt kuvärr bakom för att få vit bakgrund (tji fick jag) Hela bilden blev blå.

Men på något sätt så tycker jag att bilden blev ganska läcker. Jag har redigerat den lite i ph (nivåer, beskurit, lagt en ram) men inte någonting annat.

Vad tycker ni? Vad kunde jag har gjort bättre?
Nu ska jag ut och försöka på nytt, kanske få med lite sol?
Ska bli kul att exprimentera lite.
Men ge mig tips och råd, och kritik och allt annat ni har på hjärtat. För att jag ska få min bubbliga bild precis som jag vill ha den!

rulda
0

Nu har jag varit och lekt med mer vatten (och lite coca cola)
Fick ganska bra bilder, men några saker som jag undrar över.

Hur ska man göra så att man inte får sin egen spegelbild i glaset? Oerhört frustrerande, förstör bilden totalt.

Hur ska man få in skärpan på bubblorna? Det känns som om det alltid blir fel bubbla som blir bra…
Eller är det bara att hålla tummarna och hoppas?

Här är en bild på coca cola, med min spegling, hur ska jag göra?

rulda
0

Jag är nöjd med färgerna i den här men fick inte den skärpan jag ville ha, känns som om bilden är skitig… hur ska jag göra för att inte råka ut för detta?

rulda
0

"taket" lev skarpt men inte bubblorna… jäkla auto fokus… hur ska jag göra för att få den att "foka" rätt.
Jag har en Kodak easyShare z740

fettmedkevlar
0

Har du intställningen så du kan ställa in manuell fokus?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

rulda
0

#4 nej inte vad jag vet i alla fall :S så surt