Önskar tips om bra väska!
Jag har utökat min objektivsamling i år. Vill kunna få med mig 2-3 objektiv + ett kamerahus när jag är ute. Ett av objektiven är ett EF 70-200 mm f/2,8 IS USM = ganska platskrävande alltså.
Är det ngn som har tips på en bra rymlig väska som är ok att bära med sig??

Har använt mig utav en Lowepro MiniTrekker Classic och har fått plats med följande där i:
- Canon 350D med BG och EF 70-200 2.8L USM monterad
- EF 50 1.8 II
- Canon Speedlite 430EX
- Sigma EX 10-20
- Sigma EX 150 2.8 macro
Och ändå lyckats ha lite plats kvar.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Ett annat alternativ är Tamrac Expedition 6
Jag trivs med den och den sitter bra på ryggen. Den är snabb att öppna och ta fram grejerna ur.
Nikon D300 med batteripack
Nikon 2,8/12-24
Nikon 2,8/24-70
Nikon 2,8/70-200
Nikon 1,4/50
Metz 58 AF
Alla zommar är stora men man kan få i lite till, den rymmer dessutom en 15" laptop om man vill ha den med under fotograferingen. Oftast har jag inte med datorn utan den kan rymma macka och dricka.
Vill du ha ryggsäck eller "vanlig" väska?
Jag köpte först en Lowepro PhotoTrekker AW II, väldigt rejäl och tålig ryggsäck som rymmer väldigt mycket, väger dock 3 kg, men efter ett tag så insåg jag att jag i stort sett aldrig orkade släpa med den så jag började kolla runt efter en axelväska istället.
Blev att jag köpte en Lowepro Magnum AW som jag har använt desto mer. I skrivande stund så har jag följande i den; Sony a700-hus med vertikalgrepp, Metz 54-blixt, Sigma 20mm f1.8, Minolta 28-70 f2.8, Minolta 50mm f1.4, Sony 70-200 f2.8 och videokamera (+massa småkrafs som filter, rengöringssaker etc) och då är den ganska välfylld.