Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1048 ggr
Whispree
0

Canon EOS 450D

Jag funderar på att köpa en Canon EOS 450D .. Skulle vilja höra med någon som har en sådan, om den är prisvärd m.m? Hur mycket köpte du din för, och ingick det då ågot objektiv?

Vill gärna veta vad du tycker är bra respektive dåligt med den också

Tacksam för svar :)

Martin
0

Om du använder Sökfunktionen uppe till vänster och skriver Canon Eos 450D så kommer du att hitta massor med information och diskussioner om kameran.

Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av den.

mvh Martin

Whispree
0

Okej, tack så mycket för tipset!

Bleenda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är mycket nöjd med min kamera. Jag har inte haft den så länge och jag kör fast i bland. Men allt som allt så är jag bara nöjd.

Whispree
0

#3 Har du en 450D? Isf, hur mycket köpte du den för? Ingick något objektiv då?

Bleenda
0

Jag köpte min för 7799kr på siba. Man kan köpa den billigare på dustin och andra ställen på nätet. Då ingick det ett objektiv.18-55mm. Ett ganska bra. Men jag ville mer direkt så jag köpte ett Tamron 55-200mm. Jag är supernöjd. Jag håller ju på att lära mej den, så jag kan den inte jätte bra. Så då och då slänger jag in en fråga här och får många kloka svar. Jag tar ju mycket på natur och hundar. Just nu har jag dille på insekter. Och även om jag inte har ett macroobjektiv så blir det bra bilder som man kan beskära i datorn sedan. Och den tar fina bilder på rörliga föremål. Hundar som springer och busar mm. Problemet är nog den som är bakom kameran. Den kan ju så mycket mer än mej, så att säga.

Jag kan varmt rekomendera den. Stor display och pixlar så det räcker till att göra affischer om jag inte har fel.

mjioo
0

Jag köpte min för 7564kr med kitobjektiv, 4gb minneskort och en liten väska plus frakt såklart. jag är väldigt nöjd eftersom jag jobbat mycket med 350D och 400D kan ibland känna att jag skulle väntat och köpt en lite dyrare, kanske 40D men just nu hade jag inte råd med det och det känns lite tryggt att ha en kamera som man kan så jag snabbt kan ta en bild.

Det är helt klart en kamera som en nybörjare lätt kan använda och kan växa i väldigt mycket, den är ju ganska ny så priserna kan ligga ganska högt men jag tycker att runt 7000 är väldigt billigt ändå.

kitobjektivet är desutom betydligt bättre än de till 400D och 350D är helnöjd och det funkar finfint tills jag har råd att köpa ett nytt.. ska bara försöka att göra något åt arbetslösheten först hehe.

Whispree
0

#5 Okej, tack så mycket för att du berättade! Jag är ganska grön på systemkameror, men vill inte köpa en som jag kommer att tröttna på, utan jag vill kunna växa i den. Det låter som ett bra köp..

#6 Okej, det låter bra! Priset är inget större problem för mig, jag köper aldrig någonting så har sparat ihop en el del under mina 15 år :) Men priset kändes ändå rimligt, och jag kan ju då köpa till objektiv och liknande!

Förresten, jag har en fråga till .. Fungerar objektiv som har används till en gammal analog Canon EOS 700 till 450D också? Jag har nämligen läst någonstans att objektiven till de gamla EOS kamerorna ska fungera till de nya också ..  Väldigt tacksam för svar på den frågan!

[Yoe-Yoe]
0

Även jag har en 450D, jag köpte den på en liten affär utenför GBG min farbror hade rabatt så jag fick kamera + kitobjektivet + minneskort på 4 gig för 8000:-. Jag har nu även köpt 55-250 objektiv. Är supernöjd med kameran hitills, underar du nåt så är de bara att fråga! :)

[Yoe-Yoe]
0

visst ja, det där med objektivet vet jag faktiskt inte. Fråga i affären när du köper kameran ;)

Msphoto
0

Jag har också  en 450D och är mycket nöjd, en kamera att växa med. Jag fick med kit objektivet och har där efter köpt på mig mer, du kommer inte så långt med bara det.

MVH:Mattias

mjioo
0

#10 som nybörjare kommer man långt med det objektivet, svårt att köpa till objektiv direkt eftersom det är svårt att veta direkt vad för objektiv som passar en..

Whispree
0

#8 Okej, tack så mycket! Ja, jag får fråga om objektivet i affären .. det skulle vara ett väldigt plus eftersom att pappa har några gamla objektiv till sin EOS 700, bland annat ett teleobjektiv, och det skulle ju vara en fördel om man kunde använda dom ett tag, och se om dom fungerar (:

#10 Okej, tack!

pellepiano
0

Kolla vad objektivet heter och sök på google ihop med kameranamn. Lär finnas fler i värlen som antingen undrat eller testat detta

[cookie2kiki]
0

Hej!

Jag har ingen canon eos 450d, men funderar på att också köpa en när jag får pengar…:)

Däremot har jag pratat lite med killarna på affären expert och frågat om mina gamla objektiv till en analog canon eos skulle fungera på en digital. De säger att det fungerar, ifall det är "äkta" canon-objektiv.

MVH:Hannah

pellepiano
0

Alla som heter EF ska passa. De som heter FE har den gamla fattningen.

Whispree
0

#14 Okej, vad bra!

#15 Okej, tack så mycket för att du kollade upp det! (:

Limpan4all
0

Inte FE för gamla fattningen, det heter FD (med låsring) eller FD-n med bajonett.

pellepiano
0

Oj sorry. Klantigt av mig.

Whispree
0

Jag har köpt en EOS 450D nu, och testade det gamla teleobjektivet, och det funkade.. Även autofokusen fungerade (: Tack så mycket för er hjälp!

pellepiano
0

Grattis, roligt när saker bara funkar =)

[Yoe-Yoe]
0

Grattis! :D

[Mqvist]
0

Grattis! Roligt att altl går som det ska ! :)
själv ska jag köpa 450D nästa år, någon gång! ^^,

Whispree
0

Tack allihop!