kritik bröllops foto

Jätte fina bilder, Bra fotat!

Jag tycker de känns lite "trånga", speciellt med den tillagda vinjetteringen.
Tycker oxå den extra färgmättnaden i nederkant på ettan är onödig. Förmodligen för att vinjetteringen är gjord i Overlay eller så.

Lisel, när jag tittar på bilderna så får jag den känslan av att du har fotat som andra fotograf, de tittar mot någon annan.
Hälsningar
Robert
På bild #3 skulle jag försökt tagit bilden från andra sida dvs vänster sida om bruden. Nu skymmer en "stor" person delar av bruden. Tänk även på bakgrunden, i bild #3 skjuter en lyktstolpe upp ur brudens huvud.
bild #1, skulle jag nog ha flyttat brudparet bakåt samt att du skulle stått mer till höger för att få med grusgången som ska leda blicken lite in mot brudparet samt att du förmodligen skulle slippa gravstenarna i bakgrunden.
//Stefan

#4 tack det ska jag tänka på
#5 ja, det var så faktiskt, jag fotade mest för att öva lite och nu har jag två bröllop att fota i augusti
#6 Ja det kan jag faktiskt hålla med om! Och stolpen har jag helt enkelt glömt bort att ta bort, my misstake! Vilka bra saker du säger, jag ska verkligen tänka på det!

Håller med #5.
på bild #0 så skulle jag även vilja se ett leende på mannen det är väll ingen begravning?
I övrigt fina färger…
Mvh:Mattias

jag var andre fotograf som #5 säger så mina bilder var liksom tagna när inte hon fotade. så jag fick liksom ta de left overs så att säga :P

Tänk gärna på bildformatet. Den mest sålda förstoringen som står hemma hos folk är nog 18x24 cm. De flesta porträttfotograferna använder 3:4 som bildformat. Dina bilder är i formatet 2:3, väldigt ofta vill kunder att storleken ska passa till tidigare bilder på byrån.
#2:an jättefin!
Annars håller jag med föregående talare :-)

#10 Okej, hur kan jag ändra det? Jag vet nämnligen ingenting om själva tekniken bakom fotot utan fotar bara hejvilt.