Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 2174 ggr
Ronniz
0

Färer och svartvit

Är de någon som kan förklara hur man gör tex. en svartvit katt men har kvar färgerna i ögonen eller liknande? Jag skulle vilja lära mig de. Har Photo shop cs 2.0 om någon undrar. Skrattande

Ruterdam
0

Du duplicerar bilden som du vill ha =)
Den duplicerade bilden gör du svart vit. Sen Markerar du hela bilden ctrl+a sen klistrar du in den svartvita bilden på den andra bilden så den blir svart vit. Sen tar du suddet och suddar ut där du vill ha det färgat. =)

Ronniz
0

okej =) ska tästa nu! tack!

Ruterdam
0

Det var så lite. Hoppas att du förstår jag är ganska dålig på att förklara. ;]

Carlton77
0

moderskeppet hittar ni fullt med tips. Bl.a det du söker så testa deras instruktionsvideo.

Mvh Marcus

[Yoe-Yoe]
0

På mitt photoshop (elements 4.0) använder jag mig av ett verktyg som heter "Rödaögonpensel" (finns om du högerklicka rpå penseln) Sedan ställer jag in den på "Läge: färg" och svart färg. Sedan är det bara att pänsla på det som du vill ha svartvit. Detta tycker jag är en jätteenkel metod.

//Johanna

LinneaChristina
0

Jag gör så att jag gör hela bildensvartvit.Sedananvänder jag mig av history brush/händelsepensel och målar tillbaka färgen där jag vill ha den.

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

The-Photo
0

Man kan också ta en penselfärg som heter Color och ställ sen in på svart/vitt så kan du måla själv sen

MVH Josefin

Ronniz
0

Tack för bra tips!

Heiskanen
0

Gå in på busbra.se

[Fibbe]
0
Elna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Har också undrat hur man gör, tack för länken! :)

Oliviahack
0

Jag har PS 3.0 o jag hittar inget sånt som ni har skrivit !? Kan inte nån hjälpa mig?

mjioo
0

#12 duplicera lagret, tunna ut och sen sudda så det lagret under kommer fram trro jag ska fungera på det du har

[Fibbe]
0

#12 Vad är det du inte har?

denisesalomonsson
0

Tack hade också undrat de ;)

ProblematicalMe
0

lr vrf inte bara gradient map/övertoningskarta , o sen måla med svart färg i layer mask/lager mask? ^

Bleenda
0

När ni beskriver hur ni gör. Vad använder ni er av för program då? Dom som frågar behöver nog veta det.Skrattande

mjioo
0

#17 photoshop eftersom det var frågan ;)

Bleenda
0

#18 Måste nog gnugga glasögonen liteGenerad

mjioo
0

#19 hehe lätt att missa ;)

[MartinaPettersson]
0

Har länge undrat hur man gör, och nu har jag faktist lyckats ^^' Visst ser det väll ut som en treåring har suttit och kladdat, emn jag blev ganska nöjd x')

Bleenda
0

Kul och grattis.