Färer och svartvit
Är de någon som kan förklara hur man gör tex. en svartvit katt men har kvar färgerna i ögonen eller liknande? Jag skulle vilja lära mig de. Har Photo shop cs 2.0 om någon undrar. 

Du duplicerar bilden som du vill ha =)
Den duplicerade bilden gör du svart vit. Sen Markerar du hela bilden ctrl+a sen klistrar du in den svartvita bilden på den andra bilden så den blir svart vit. Sen tar du suddet och suddar ut där du vill ha det färgat. =)

okej =) ska tästa nu! tack!

Det var så lite. Hoppas att du förstår jag är ganska dålig på att förklara. ;]

På moderskeppet hittar ni fullt med tips. Bl.a det du söker så testa deras instruktionsvideo.
Mvh Marcus
På mitt photoshop (elements 4.0) använder jag mig av ett verktyg som heter "Rödaögonpensel" (finns om du högerklicka rpå penseln) Sedan ställer jag in den på "Läge: färg" och svart färg. Sedan är det bara att pänsla på det som du vill ha svartvit. Detta tycker jag är en jätteenkel metod.
//Johanna

Jag gör så att jag gör hela bildensvartvit.Sedananvänder jag mig av history brush/händelsepensel och målar tillbaka färgen där jag vill ha den.
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!
Man kan också ta en penselfärg som heter Color och ställ sen in på svart/vitt så kan du måla själv sen
MVH Josefin

Tack för bra tips!

Gå in på busbra.se
Jag säger bara en sak: MODERSKEPPET
http://moderskeppet.se/video/show/svartvitt-med-detalj-i-farg2

Jag har PS 3.0 o jag hittar inget sånt som ni har skrivit !? Kan inte nån hjälpa mig?
#12 duplicera lagret, tunna ut och sen sudda så det lagret under kommer fram trro jag ska fungera på det du har
#12 Vad är det du inte har?

lr vrf inte bara gradient map/övertoningskarta , o sen måla med svart färg i layer mask/lager mask? ^
När ni beskriver hur ni gör. Vad använder ni er av för program då? Dom som frågar behöver nog veta det.
#17 photoshop eftersom det var frågan ;)
#18 Måste nog gnugga glasögonen lite
#19 hehe lätt att missa ;)
Kul och grattis.