Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 523 ggr
[Tassy]
0

naturbild, kritik tack :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute och fotade lite igår, skulle vilja ha kritik på denna bild :) har förstärkt färgerna pyttelite och lagt in lite extra ljus samt signerat bilden. All kritik mottages tacksamt :) kameran är en vanlig kompakt, en Panasonic DMC - FX12.

http://foto.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=10a4f847-9aff-4e33-a513-1e69771ab467&Filename=P1040667.jpg

Msphoto
0

För att vara tagen med en kompakt kamera så tycker jag den blev riktigt fin i färger och ljus. Skärpa går att diskutera. Kan tänka mig att du var ute efter strålarna från solen, men jag tycker de tar i överhand och gör delar av bilden lite väl ljus.

Mvh:Mattias

[Tassy]
0

tack för kritiken :)

skärpan kan jag ju inte göra mycket åt med tanke på att det bara finns af på den. Men strålarna kan jag såklart fixa till Glad tack

Bleenda
0

Fin bild. Jag tycker det var strålarna jag fastnade för. Det ger en väldigt fin stämning över bilden.

rulda
0

jag fastnade också för solens strålar.
Det är en riktig sagobild jag bara väntar på att små älvor ska komma och dansa.
Små tomtenissar som sitter på stenarna och fiskar.

I det här fallet tycker jag inte att skärpan spelar så stor roll. Motivet i sig säger så otroligt mycket

[Tassy]
0

tack för kritiken :)

#4 tack för iden, ska testa att redigera dit lite älvor som virvlar runt på stenarna Skrattande

rulda
0

#5 jag är nydiken på att se resultatet!