Skriva på korten?
Vill gärna ha ett snabbt svar på min fråga om det är möjligt. Gärna redan ikväll.
Jag funderar på att skriva mitt namn på baksidan av de kort jag skriver ut och säljer, nu undrar jag om det går att skriva med vilken penna som helst? Blyerts kommer ju försvinna efter ett tag så det är väl mer bläckpenna jag syftar på.
Har Ilford Galeri smoot pearl papper och skriver ut med en canon IP4500 om det spelar någon roll i detta samanghang.
Kommer bilden bli förstörd om jag skriver på baksidan av fotot?
Byt gärna grupp om jag lagt denna fel
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Har tyvärr ingen erfarenhet av det papper du använder.
Jag vet att jag på ett av HPs "Glossy" papper (ganska tjockt) skrivit med tunn Overhead-penna eller sådan som man skriver på CD-skivor med.
Det är förvisso bara på egna utskrifter eller om jag skickat som vykort, så jag vet ju inte om det kommer att förstöra pappert om ett tag eller så - men har inte märkt ngt hitills.
Jag skulle iaf använda någon form av tuschpenna (stavning?) då jag tror att bläckpennor förstör fotot genom att det blir konturer.
mvh Martin
#1 Blir det inte suddigt om man suddar ut överskottsbläcket? Eller ska man låta det torka så gått det går först?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Tuschpennor tycker jag borde förstöra mer eftersom de liksom suger sig fast i det man skriver. har fått som tips att använda kulspetspenna och skriva löst :)
Vågar inte chansa med tusch utifall den skulle tränga sig igenom om något år eller sådär, då är ju bilden förstörd -.-
Men baksidan av fotopappret kanske är behandlat eller nått så det ska gå att skriva?
Någon som vet?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 Tack för tipset :) Ska testa mina pennor hemma och se vem som är bäst :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

skulle det inte fungera om man klistrar på en tunn pappersbit och skriver på den innan då?
#7 Jo det fungerar om man har klister utan syra då och jag vet inte om jag har det :S
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ok, jag kan inget alls om det så jag tänkte bara lite högt för egen skulle också :)

#10 Där ser man :) Då ska man ju kunna göra så, jag skrev iallafall med bläckpenna igår på mina kort som jag lämnade iväg idag :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se