Photoshop...
Är photoshop 5.0 jättegammalt å jättedåligt???
Dum fråga kanske men….
Jag har iofs 8.0, kanske den senaste?
Jag håller på att lära mig photoshop så jag kan inte så mycket än, men det är iaf den versionen jag har.
Det beror säkert på vem du frågar. 5.an fanns länge såvitt jag vet. Jag har V 6 och en 7.a vet jag finns. Om det därefter finns nya versioner med heltal, vet jag inte, men tror inte det.
Ett proffs hittar säker funktioner som inte finns i 5.an men för sådan mer ordinära användare som jag själv är, räcker 5.an mer än väl.
Rätta mig någon, om jag nu är ute och seglar helt. :-)

Men kan man göra sånna där fina bilder om man ändra ljuset/färg å sånt? Å t.ex ta bort saker på en bild… =/
Ja då. Såvitt jag vet går det att frilägga i 5.an och ändra ljus och färgsammansättning m.m. går också såvitt jag vet bra. Men jag är inget proffs på Photoshop. Är man det, finns det säker skillnader som är viktiga.

OKaj!! =)
Det borde finnas någon här som skulle kunna ge dig ett bättre svar på vad som skiljer de olika versionerna åt.

För nybörjare så tror jag vilken version som helst duger ;).
Senaste är CS2 (creative suite) version 9 om man översätter det.
Men det är som allting annat, desto nyare desto bättre.

Jag har använt photoshop sedan version 4 fram tills CS2 (9) genom både hem och skola, och ska man bara göra grundläggande bildbehandling så kan du använda vilken version som helst.

En fotograf som jag har lärt känna, Brigitte Grenfeldt, använder Photoshop 4.0, om jag minns rätt. För henne fungerar det utmärkt och hon är en väl anlitad bröllopsfotograf.
Hälsningar
Robert

Tack för alla svar!