Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 715 ggr
E_hjo
0

Photoshop...

Är photoshop 5.0 jättegammalt å jättedåligt???
Dum fråga kanske men….

Sessan1
0

Jag har iofs 8.0, kanske den senaste?

Jag håller på att lära mig photoshop så jag kan inte så mycket än, men det är iaf den versionen jag har.

atilla
0

Det beror säkert på vem du frågar. 5.an fanns länge såvitt jag vet. Jag har V 6 och en 7.a vet jag finns. Om det därefter finns nya versioner med heltal, vet jag inte, men tror inte det.

Ett proffs hittar säker funktioner som inte finns i 5.an men för sådan mer ordinära användare som jag själv är, räcker 5.an mer än väl.

Rätta mig någon, om jag nu är ute och seglar helt. :-)

E_hjo
0

Men kan man göra sånna där fina bilder om man ändra ljuset/färg å sånt? Å t.ex ta bort saker på en bild… =/

atilla
0

Ja då. Såvitt jag vet går det att frilägga i 5.an och ändra ljus och färgsammansättning m.m. går också såvitt jag vet bra. Men jag är inget proffs på Photoshop. Är man det, finns det säker skillnader som är viktiga.

E_hjo
0

OKaj!! =)

atilla
0

Det borde finnas någon här som skulle kunna ge dig ett bättre svar på vad som skiljer de olika versionerna åt.

xarfez
0

För nybörjare så tror jag vilken version som helst duger ;).

Senaste är CS2 (creative suite) version 9 om man översätter det.

Men det är som allting annat, desto nyare desto bättre.

broderbluff
0

Jag har använt photoshop sedan version 4 fram tills CS2 (9) genom både hem och skola, och ska man bara göra grundläggande bildbehandling så kan du använda vilken version som helst.

Robert
0

En fotograf som jag har lärt känna, Brigitte Grenfeldt, använder Photoshop 4.0, om jag minns rätt. För henne fungerar det utmärkt och hon är en väl anlitad bröllopsfotograf.

Hälsningar

Robert

E_hjo
0

Tack för alla svar! Skrattande