Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 345 ggr
atilla
0

Snälla Robert! :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Berätta vilka inställningar du gjorde. Blir en sömnlös natt annars. Jag kommer nära, men inte tillräckligt. :-) Bara öka mättnaden ger Inte denna effekten.

Tyckte bilden blev riktigt läcker efter dina ändringar.

Robert
0

Blandade i olika lager Levels, Kurvor, Vinjett, Gardient Map, Gothic Glow filter från Action Central.

Hälsningar

Robert

atilla
0

Tack!

Jag har väl sagt det några gånger…men….

Bilden var fantastisk. Det stimulerar en och man vill bara lära sig mer, när man ser vad som går att göra.

atilla
0

Testade att ladda hem, Gothic Glow, men ursäkta en dum fråga från en novis…. Var sparar jag den och var hittar jag effekten i Photoshop. Säkert självklart för de flesta här, men….

Robert
0

#3, i Action-fönstret högst upp tyck på pilen, välj load action, lokalisera action:et som du har laddat ned. Sedan är det bara att trycka på play-knappen.

Tänk på att alltid spara de action du har spelat in. I annat fall så kan det försvinna om Photoshop evt skulle krascha.

Hälsningar

Robert

atilla
0

Tack Robert, fick det att fungera. Testade på en annan bild som ligger i en separat tråd. Jag har tidigare fotograferat lite med 35 mm film, men aldrig insett vilka enorma möjligheter det nu finns med digitalt.