Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 494 ggr
Hannapanna
0

Dagens bild 2006-08-25

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blomma! (som jag glömt namnet på.. Generad)

Erix
0

Sonen i badet …

kristinah
0

Getingbo. Vilket mästerverk dessa varelser gör. Kolla vilket mönster.

cosmonita
0

Hannapanna. Det är en Kristi Törnekrona som du fotat så fint. Vackert.

Queball
0

Fotade också en blomma, 05:47 i morse :)

zachs
0

Bild tagen för 10 minuter sen.Glad

Martin
0

#4 Gillar bilden, de gula blommorna mot den grå betongen/asfalten. Ger mig ett intryck av att inget är omöjligt, det finns växter med livsglädje och styrka att överleva även vid en vägkant med asfalt/betong/avgaser!

mvh Martin

kristinah
0

#5 Är det inte en bärfis som åker snigel-taxi?

Queball
0

#6 Tack!

Finns det liv finns det hopp!

Robert
0

#1, 4 - ett steg till höger och BÖJ på knäna! Ni hade haft kanonbilder då!!

Hälsningar 

Robert

Martin
0

#9 Ang #4 gillar jag faktiskt att perspektivet är lite uppifrån, min tolkning av bilden är ju nu starka växter som överlever överallt och det ger ett lite mer intryck att växten slår ur underläge - men om man har en annan tolkning kanske bilden blivit bättre med ett lägre perspektiv.

Om 3h15min och ca 15 minuter framöver från då hade jag tänkt ta dagens bild, avslutningsfyrverkeriet på Malmöfestivalen med Turning Torso i bakgrunden. Återkommer med bilder om ett par timmar (om det blir bra - annars låter jag denna tråden försvinna i glömska) Cool

mvh Martin

bjorsa
0

De får bli en liten fluga som blickar ut över en damm fylld med andmat därav de gröna i bakgrunden

mvh/bjorsa

Martin
0

Avslutningsfyrverkeriet på Malmöfestivalen 2006 gick av stapeln 22.15 ikväll.

Detta blev nog bästa fyrverkeribilden, men var i hård kamp med en annan bild (se tråden om fyrverkeri).

mvh Martin

Mandrakonian
0

fotade imorse med nya kameran dock glömde jag höja upplösningen så det blev inte som jag hade väntat mig. Det var trots allt Fredag Flört. Den fjärilen flyger mot en blomma!!!

kristinah
0

Vilken fin nässelfjäril. Och Bjorsas fluga gillar jag men han har lite konstig frisyr Flört

bjorsa
0

#14 Han hade en lättskött frisyr bara att ruffsa till den lite :-)

#13 Tjusig bild på fjärilen är den tagen med canon s3 ?

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0

#15-jupp! men du vet hur det är när man köper något Flört på med batterier och fota direkt, hade grundinställning dvs= låg kvalitet. fotade typ 400 bilder så Gråter. Men det gör jag inte om ..hehe! S3 är rätt snabb och kul att ta kort med. Z5 och S3 är lika snabba i zoomet så det är svårt att inte missa.

bjorsa
0

Jag brukar kunna missa fjärilar ofta just pga att den (z5) inte vill fokusera tillräckligt snabbt eller att den tar fokus på något annat fast kan förstås bero på mig att jag är gammal å fet å inte hinner med i svängarna :-)))

Lycka till nu med nya kanonkameran Flört ps närbildslinserna går ju att skruva på den oxå !

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0

var kan man köpa sånna närbildslinser??

bjorsa
0

#18 Har du inte hängt med :-) Först en adapter till din kamera så att du får filtergänga på kameran finns som tillbehör sedan föreslår jag de billigare närbildssetet från kaffebrus då jag tycker den var bättre en den dyrare HOYA som kommer från cyberphoto här länkar

först kaffebrus http://www.kaffebrus.com/upload/macroset_l.jpg

den har från +1 till +10 dvs med min kamera så ger +10 en närgräns på ca 9 cm i max zoom .

här den jag köpte på cyberphoto som är lite knepig på min kamera

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=186452

sedan har du ju oxå på macro omvändningsringar på denna sidan

http://www.photax.se/kmrt/nrbld/nrbld.htm så att du kan skruva på ett vanligt objektiv baklänges och få makro

mvh/bjorsa