liten spindel

Häftiga foton!
mvh Martin

#6 :-) Ville test å se om de gick att fota en sån liten en med min kompaktkamera fast tror jag får träna lite mer med dom olika linserna nu vill jag hitta stora feta flugor :-)
Hur gick de med telekonvertern har du fått reda på om de e någon större skillnad på den som kostade 2500 mot den för 1250 ?
mvh/bjorsa

#7 Nej, inga konkreta svar på de olika konvertrarna. Den dyrare skall vara väldigt bra enligt flera recensioner och det är svårt när man inte hittar någon som testat båda, men den verkar vara bättre även i lite svagare ljus ("ljusstarkare", eller vad man kan kalla det). Skall dock in om ett par fotoaffärer också och höra om de har någon erfarenhet av dem.
mvh Martin

#10 Ok du kan ju skrika till om du får fram något eller om du köper en jag är oxå sugen på en men som alltid en penningfråga finns ju så mkt annat som man behöver bättre :-(
Men om man frångår de ekonomiska så skulle ju den där 2,2 ggr var kul dessutom kan man ju montera närbildslins utanpå den å få ännumera makro :-) tror jag men de borde fungera för närbildslinsen kortar ju bara närgränsen i teleläget och som nu med +10 har jag full zoom på 9 cm håll +4 gör ca 30 cm .
mvh/bjorsa
#11 Jag kommer att köpa en av de två denna eller nästa månad. Just nu lutar det åt Raynox 2.2x konvertern, men som sagt så är det ju alltid en pengafråga till syvende och sist. :) Men jag lovar att återkomma när jag köpt och kan recensera!
mvh Martin

Du börjar bli riktigt vass med de små krypen bjorsa. Har du inte underexponerat de första bilderna, för det vita är grått.
Hälsningar
Robert

#13 Jo den är nog underexponerad och bilderna överhuvudtaget är lite si så med jag ville mest bara visa/testa hur attans liten den var spindeln och hur pass stor/nära man kunde få den med omvänd lins och närbildlins fast trots stativ är de svårt då minst vindpust gör att fokus kommer fel men kul är de :-)
mvh/bjorsa

Det var en liten rackare. Märks att du är konstnär, bilderna #3 och #8 är härliga konstverk helt i min smak!
Det var en liten rackare. Märks att du är konstnär, bilderna #3 och #8 är härliga konstverk helt i min smak!

#17 Du menar konstig :-) #3 Kom till av slumpen som så ofta spelar han en stor roll i #8 tänkte jag till lite å ville jag ha orkideens kronblad som en våg där imse klättrar på vågtoppen .
Visst var han liten pytteliten men han trivdes när han kom ut på altanen för nu svärmar några knottliknande varelser där ute så några fastnade i nätet så han har lite käk nu när han kom in för orkideen står inne å lillspindeln oxå :-)
mvhj/bjorsa

aså f*n va bra du är på macro bilder. Sattsa på det

#19 Tack !
mvh/bjorsa

HIIIIIIIIIIIIIIIIIII!