Hanna 13 månader

En fin bild tycker jag
Du kan ha den som den är lite beroende på vad Du vill använda den till
Album?
Men visst kan du ändra den och konsentrea bilden till flickan
Lycka till bosson

#3 Jag förmodar du avser bilden i #2. Jag är lite kluven mellan att beslära hårt å ena sidan och å andra sidan att försöka ta tillvara det ganska fina ljuset i träden…

#0: Tycker jag var väldigt fin. Möjligen är Hanna lite gul i ansiktet på grund av att kameran var lite trögfattad. Det kan du säkert fixa till i Photoshop med lite levels och kontrast.
Mvh // Johan

#7: Det där tycker jag blev mycket bra. Vad fundersam hon ser ut.
Vänliga hälsningar
Niklas

Tack Niklas!

Mycket fina bilder ledar´n och i #7 blev det riktigt bra. Det är tacksamt att ta bilder nu när solen står lägre.
#2 När du tog bilden skulle du ha bytt vinkel. Att ha ett träd som växer upp ur någons huvud är inte trevligt. För övrigt är bilden bra, fint med motljuset och att du har tagit bilden i skugga.
Hälsningar
Robert

#10 Tack! Jo, det där med trädet har du rätt i…
Det där med trädet, vet jag inte om vi är överens om. Jag skulle ha försökt få trädet att "växa upp" mitt i huvudet, om ni försår vad jag menar. I alla fall är det något min hustru lärt mig. När något omvandlas till något annat på ett nästan sömlöst sätt ges intressanta bilder.
mvh/gurin

Jag tycker också att trädet inte stör på något vis för det kommer ju lite snett bakom och bladen ger ljuset en skiftning och stammen förstärker djupet i bilden genom sin lodräthet kontra häckens sneda linje som leder betraktaren bort mot ljuset.. Möjligen att bilden skulle vinna på att beskäras så barnet kommer mer åt vänster.

Tack för synpunkter! (Det där med stolpar och träd som växer upp ur huvud känns ju som en av Top10 i "gör-intelistan"…)
#13 Kiara, menar du som i #5, eller skära bort mer av vänstra delen?
Att Hanna är i skugga, och bakgrundens flödande motljus gör att det nästan ser ut som att jag "klippt in" Hanna.

Om man ser till vänster om Hanna så ger inte buskarna och träden något till bilden, medan trädet och buskarna till höger tillsammans med ljuset ger en riktning i bilden, en spänning, ett djup. Det är mycket klara och fina färger i hela bilden vilket faktiskt ger en vis inklippt känsla men inget som stör.

Exakt vilken bild, inte bara ett älskat barn i ett föräldrar album utan en mycket bra bild med det lite extra J