Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 573 ggr
Bullan
0

Nya Studiofoton - kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotar med 2st 120w blixtar, canon 350d, Tamron f,2.8 17-50.

Inställningarna var 1/200 och f11, iso 100

Jag själv vill ha mera skärpa på bakre delen av hunden…hur får jag det?

Vill även ha konstruktiv kritik så att jag kan bättra på mitt fotandeSkrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

andra…

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Quette
0

Jättesnygga bilder :)

mjioo
0

högre bländartal längre skärpedjup om jag inte minns fel

Martin
0

#3 Rätt så.

mvh Martin

Bullan
0

#2 TackGlad 

Hur mkt högre bländartal tror ni det behövs då? på ett ungefär? Då måste jag nog ställa upp blixtarna kraftigare också.

Vilken slags autofokuseringsmetod lämpar sej bäst? AI Fokus, AI Servo eller One Shot? Vad blir skillnaderna på dessa 3?

Och vart hittar man billigast pappersbakgrunder?

mjioo
0

#5 bäst är väl att testa sig fram, titta först hur lång slutartid det blir när du höjer bländartalet. fotar du manuellt? använd gärna stativ också. om det blir för lång slutartid så får du fixa mer ljus ja.

one shot är för motiv som är stilla, AI focus ändrar automatiskt och AI servo är för motiv som rör sig

kaffebrus brukar väl ha ganska billiga saker men pristet hänger på storlek och sånt… vet inte riktigt eftersom jag inte letat så värst mycket efter bakgrunder

Bullan
0

#6 Tack för svarenSkrattande

pellepiano
0

Slutartiden spelar mindre roll vid blixtfoto.

Jag skulle gärna sett att hunden låg på något med färg. Nu ser det ut som den nästan svävar. Det skulle göra mycket för djupet i bilden.

Robert
0

Kolla in dofmaster.com om du vill ha exakta bländartal/brännvidd för det skärpedjup du är ute efter.

"Slutartiden spelar mindre roll vid blixtfoto." Så tillvida vad man nu vill göra med det ljuset som finns i rummet.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Bilderna är fina. Jag skulle vilja ha tydligare skärpa på ögonen. Var noga när du ställer in den och minska bländaröppningen tills du får det skärpedjup du vill ha. Prova med bländare 22 när det är ett motiv med så mycket detaljer (alla hårstrån).

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning