Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 686 ggr
atilla
0

humörbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild tog jag imorse. Morgondimma över en smålänsk åker. Jag förbättrade den i Photoshop men ångrade alla ändringar. Just så här, var mitt hummör denna morgon. Den effekten försvann när bilden blev tekniskt bättre. Missade att kameran stod på manuell 1/60 och f.5,6

Är det NÅGON som undrar hur jag mådde när jag tog bilden? Tekniskt bra, eller dålig….. så här ska denna bild vara!

Robert
0

atilla, du har en bra bild, jag skulle öka färgmättnaden något.

När du jobbar i Photoshop så se till att enbart jobba med lager. Ha alla de förändringar du gör i separata lager, sedan kan du klicka dig bakåt för att se om det du gjorde var bra eller inte.

Hälsningar

Robert

atilla
0

Tack Robert. Om du avser ramen, så vet jag att den inte blev bra, men det är en lagermask som ligger ovanpå. I övrigt är bilden helt oförändrad med alla kassa kamerainställningar kvar.

atilla
0

Här kommer bilden igen. Utan ram. Angående föreslagen ökad färgmättnad… Nej, i nte i detta fallet. Som jag sade, bilden beskriver mer än en småländsk åker och den effekten försvinner när bilden blir tekniskt bättre. Jag vet att den inte är bra, men den SKA inte bli bättre! Den hade kunnat vara ÄNNU sämre. :-)

Robert
0

Kanske såhär?

Robert

mihe
0

atilla kände sig lite ensam när han tog bilden…hoppas det har gått över :-)

atilla
0

Visdomstand, dra ut, tandläkarrädd, 06:30 på morgonen, dimma.

Nu tand borta.

Mår strålande igen :-) Dimman borta :-)

Men när bilden togs såg jag ut, och mådde precis likadant  om trädet! :-)

atilla
0

Herregeud Robert. Kan JAG ta sådan bilder???? :-)

Fantastisk! Tack!

Bara EN sak…. Hur i H…. (ursäkta) gjorde du?