Förfrågan från UK
En brud tog kontakt med mig via mail. Hon ska gifta sig i Lappland här i Finland och undrar nu om jag är intresserad. Hon reser hit med 29 gäster och behöver en fotograf, wedding photographer.
Det här kan bli hur intressant som helst.
Hälsningar
Robert Hammar

Grattis. Eller vad ska man säga?
Bara att köra hårt! Du ser - allt ditt arbete börjar bära frukt nu. Glöm nu bara inte att ta betalt så att du får lön för mödan :)
mvh Martin
Oh så roligt, grattis! Hoppas att du rapporterar resultatet här sen. ;)

Lycka till!

Tack för er uppmuntran. Nu är inget avtalat än men det är väldigt uppmuntrande att ha fått en förfrågan.
Sällskapet ska vara i Finland i 4 dagar, med scoutersafari, hundspann bo på ett ishotell mm. Nu frågade bruden om jag kunde vara med och fota deras aktiviteter utöver bröllopet.
Hälsningar
Robert
Jättegrattis! Hur hade hon fått nys om dig?
Vänliga hälsningar
Niklas
Grattis Robert. Djungeltrumman börjar gå…:)
//CarlS

#6, jag tror att hon har googlat, mitt google-konto blev debiterad 3 cent under helgen, astronomiska summor.
Hälsningar
Robert
Låter som att det är något intressant där som du kan ta kort på. =) Både bröllop och det runt omkring. Vore intressant och se ditt upplägg hur du skulle fotografera det som är runtikring.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Åh…vad spännande Robert! Vilket kul jobb! Hoppas ni kan komma överens om någon bra deal.
Väntar med spänning på en rapport.
Lycka till!

Va kul att de flyter på grattis !
mvh/bjorsa
Hur går det Robert? Tar du jobbet?

Det skulle jag nog tro, jag ska ge dom ett pris bara. Håller på att fila på det. Jag funderar på att ge ett pris exkl omkostnader.
Hälsningar
Robert
Ja, dom får betala för ditt boende, mat och sånt. Lite annorlunda jobb men låter jättekul.

Nu har jag kontaktat bruden per telefon, fått hjälp från USA och Paul Gero, samt fått några idéer från Brigitte Grenfeldt. Jag känner mig lyckligt lottad som har haft förmånen att komma i kontakt med stora fotografer.
Wedding Ideas är ett magasin i UK som har visat intresse för storyn. "for our Real-life Weddings section, which we are very interested in."
Nu är det upp till brudparet att bestämma sig om de vill ha mig som fotograf.
Hälsningar
Robert