Bilder från semestern!

Bild 1 är någon form av slända och inte fjäril. Generellt sätt tycker jag inte riktigt om när man har huvudobjektet mitt i bilden, och jag tror du hade kunnat göra denna bilden lite mer intressantare genom att t.ex. gått ner lite lägre och placerat sländan längre ner mot höger - du hade då kanske fått med mer av sjön/vattendraget som lite bakgrund - lite lagom oskarpt?
Bild 3 på vågorna gillade jag. Möjligen något gul i tonen men det är väl solnedgången som bidrar med sitt också. Tycker att själva vågen bildar en snygg diagonal i bilden - bra jobbat!
Bild 4 - snäckan. Lite för mörk och möjligen också att jag upplever att fokus hamnat på stenarna (som är ljusa) än på snäckan som är mörk.
Bild 5-6 båda dessa upplever jag också som lite för mörka - bild 6 dessutom som rent för rörig.
mvh Martin

Tack! :) Någon mer?
Gillar andbilden. Anden är stilla, men svallvågorna framför säger att den har varit i rörelse.
(Första gången jag är inne på "foto". Kommer från "trädgård" som ni kanske förstår om ni kikar i mitt album. Har lagt in bilder i min blogg på mingler oxo).