Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 698 ggr
bosson
0

Vad tycker Ni ? Kritik tack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Här kommer en bild som jag tog på 50-talet i svart vit med spegelreflex kamera, har nu scannat den och digitaiserat den.

Motivet är från Stockholm gamla stan

Vad tycker Ni ?

johan
0

Fin! Jag hade nog föredragit att få lite mer svärta i bilden. Annars tycker jag inte det finns något att anmärka på.

Mvh // Johan

johan
0

Så här kanske?

Mvh // Johan

ledarn
0

Jag tittade på bilden utan att kunna sätta fingret på vad det var…

Johan lyckades! Svärta och kontrast!

Jag gillar att bilden "fräts sönder" längst bort. Väcker min nyfikenhet. Undrar om målaren ser något jag missar… Samtidigt ger det husen något surrealistiskt, kulissartat…

Niklas
0

Det första jag kom att änka på när jag såg bilden var: Den där bilden kan ingen någonsin ta igen. Det gäller förstås alla bilder, men det blev så mycket mer tydligt på bilden som så tydligt är tagen för länge sen. Jag gillar den och håller med om att Johans variant blev bäst.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bosson
0

Hej

Tack för synpunkter

Jag har en bild med mer svärta, men jag tyckte att väggfärgerna blev för overkliga.

Kul att höra Era synpunkter

bosson

Kiara
0

Din bild är mycket bra, den innehåller både spänning och kontrast. Det att tyngdpunkten är placerad till vänstra nedre hörnet och att ljuset leder blicken fram, genom bilden ger bilden en dimension utöver det vanliga. Även att du fick med valvet den mjuka formen till gatans raka former ger lite extra till bilden. Ett snyggt och spännande motiv är det också en bild som är väl värd att hängas inramad på väggen.

Jag ökade på lite med det svarta för att öka kontrasten mellan mörkt och ljust, jag vet inte om bilden blev bättre, men jag kan aldrig låta bli en bild så jag tog mig friheten att trixa lite.

Robert
0

bosson, mycket fin bild och jag gillar det johan gjorde med bilden. Det är lite damm som kan klonas bort, syns väl i övre högra hörnet.

Jag tittar gärna på fler 50-tals bilder, miljön är urtrevlig att titta på.

Hälsningar

Robert

bosson
0

Tak Kiara o Robert

Det är roligt och lärorikt att få fleras synpunkter

Hälsningar

bosson