Uggla Lyckad landning?
Så nu vill jag ha riktigt hård, konstruktiv kritik om min bild på ugglan som landar! Vad tycker du, bilden är inte Ändrad i photoshop utan den är så jag tog den! :) Kameran jag använde var en Eos 400D
Therese
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
häftig :) bra tajming
# Tackar :)
www.tmfoto.se

Grymt snyggt ! :-)

Ljuset är litet för hårt dvs fel tid på dagen. Mycket bra timing på bilden. Bra rörelse. Om du inte centrerat ugglan och lämnat mer rymd i vänsterhörnet så får du en intressantare bild. Bra skärpa och skärpedjup.
Mycket snyggt. Bra timing.
Är det någon uppvising med rovfåglar?
Hälsn Johan
Tycker att det är en kanonbild, i avseendet att fokus ligger på fågeln (en berguv ser det ut som), och den har sina fina vingar utfällda som bromsande fallskärmar. Tycker det är lite häftigt att man ser hur berguven tittar ner som för att kolla in var den sätter fötterna, inte ofta man får den posen hos landande fågel!
Med tanke på hur snabba de här fåglarna brukar vara så har jag överseende med att kompositionen kunde varit lite bättre. Som bildochfoto också sagt så är den lite för ljus, men inte så mycket att göra åt så här i efterhand.
Fotograferad på kolmården?
mvh Martin
Tillägg: Tittade igenom din hemsida (hemskt liten text och svårläslig i det ljusgröna mot det vita, men kanske bara på min skärm?).
Överlag mycket bra foton, och tycker att du har 2-3 betydligt bättre foton på rovfågellandningar än den du valt att få kritik på här. Mycket inspirerande, och jag inser att jag nog får ta en tur till Kolmården och deras rovfågeluppvisning som så många pratar om.
mvh Martin
jätte fin bild!! finns många bilder på rovfåglar, men denna tycker jag verkligen är superfin! synd att den blev så mörk i ansiktet!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tack så mycket för all kritik, jag har lärt mig en hel del här och det är alltid kul att lära sig nytt..!!
#7 mm antagligen baar på din skrm för min är perfekt .. mörkgrön text och lagom i storlek .. kan också bero på skärmupplösningen som texten är lite .. jag vet inte riktigt .. men tack iaf :D
www.tmfoto.se

Svängig bild. Tycker om då ugglan lutar åt ena hållet och muren i bakgrunden åt andra. Tycker att det gör bilden intressant.
Fin fint! :) Synd att bilden var lite sned, men det kanske inte gör så mycket.
Vad använde du för objektiv? :)