Ny på sidan!
Camilla heter jag och är vansinnigt fotointresserad, har aldrig gått några kurser eller dyligt så det där med kamerainställningar suger jag på… :( Men jag har tänkt att ta tag i det och få lite mer kött på benen. Skickar med en bild som ni gärna ge kritik på! Alltid lär man sig något nytt!

Här är en bild på min mammas första skor också.
Bra kompositioner och snyggt ljus i båda bilderna.
Hur ska det då bli när du har lärt dig att göra egna inställningar i kameran? 

Tack, vad skoj!

Vilka söta skor! hihi Mkt fina bilder =D
Väldigt fina bilder! Välkommen hit!
Mihe

Vackra bilder
mvh/bjorsa
Väldigt vacker ormbunke! Härliga gröna färger.
Du vet väl att vi har en liten fototävling på svensknatur.ifokus.se? Temat är skogen…. :)
//CarlS

#7 Tack för tipset! Ska kika in där, låter mycket trevligt!
Och tack alla för de snälla komentarerna!
Välkommen! Vacker bild av ormbunken.
Vänliga hälsningar
Niklas
Underbara bilder, väldigt vackra!

Välkommen till oss!
Fina bilder, din bilder ser jag gärna mer utav.
Hälsningar
Robert
Tycker att båda dina bilder var riktigt fina. =) Själv har jag oxå en massa barnskor som jag hade när jag var liten som jag har planer och ta kort på. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag tycker att dina bilder hade varit fantastiska OM du hade gått kurser och OM du kunde det där med kamerainställningar.
Att ta sådana bilder ändå, är imponerande. Men hur sjutton (ursäkta) har du gjort? Använt automatik?

#9-#12 Man bugar och bockar! Jätte skoj att ni gillar dom!
#13 Jag sa att jag suger på det där med inställningar, men jag är inte helt lost
Synd att man var tvungen att ha gått kurs eller kunnat med kameran till fullo för att bilderna skulle ha varit fantastiska
Men kul att du är imponerad!

Här kommer en annan bild, komentera gärna även den så blir jag jätteglad!

Här är en annan….

WestKiowas, fina skarpa bilder.
Hälsningar
Robert
Till West Kiowas: vilken bra bild den bunke.jpg!!! Det ser proffesional utt!! Färgen och kompositionen är topppen. Den ända synd är att fokusen är inte fullkomlig.
Backgrund i alla blider av dig är fantastika, gör du det med Photoshop?
Hälsingar.
Carlos.

#18 Tack! Skoj att du gillar det jag gör. Den enda bakgrunden jag gjort i photoshop är den med katten. Han låg i skålen på ett köksbord och det låg fullt med tidningar och annat som störde i bakgrunden.
Skorna ligger på en mörk trästol, vid ormbunken var det ganska mörkt och solens strålar lysen igenom lite. Slutligen är Vandan (orkiedeén) tagen med blixt så bakgrunden blir automatiskt mörk.
Fast jag kanske missuppfattade dig nu… Var det ramarna du menade så gör jag den i photoshop.

#17 Tack Robert, det värmer!
#19 Hej Westh! Du fattade perfekt min nyborjande svenska: jag menade backgrunden i vanda.jpg, det gör en fin konstrast med bolmfärgen.
Tack och grattis för bilderna!