Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 530 ggr
Citron
0

Nya bilder.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en massa fina fotografier idag som jag gärna vill dela med mig.

Min kamera gick desutom sönder just efter jag lagt in dom i datorn. Tur man har garanti kvar iaf. :-)

Citron
0

Den här är rätt lik den första, men jag kan inte bestämma mig för villken som är bäst, så jag lägger ut båda. :-)

Citron
0

En bild taget uppifrån.

Citron
0

Ännu en bild taget uppifrån, den kunde dock ha blivit bättre.

Citron
0

Här försöker hon göra något trick på skateboarden.

Citron
0

På bilderna ser vi min lillasyster Julia. Hon blir alltid så bra på foton. :-)

Ska fixa till några andra bilder så dom hamnar i följd efter varandra i samma bild men det gör jag imorgon, klockan börjar bli sent och jag ska upp tidigt imorgon.

MVH

- Jim Johansson

Robert
0

Jim, fina bilder du tar på din syster Julia. Det är några utav bilderna där jag saknar skärpa som i #2 och #3, oskärpan drar ned bildens kvalité.

Av #0 vs #1 så gillar jag den första av dom, du har lagt lite luft åt höger vilket gör att man ser att hon tittar åt det hållet. Det tog mig ett tag för mig att förstå hur jag skulle komponera bilder på det sättet. Nu när jag tittar på bilder där jag har placerat modellen fel, dvs. tittar åt det håll där det är minst utrymme så ser dom bilderna idag rätt konstiga ut för mig.

#4, fin actionbild som fungerar i sv.

Du har lyckats bra med bakgrunden i alla dina bilder, dom är inte distraherande.

Bra jobbat!

Robert

johan
0

Jim! Snygga bilder. Framför allt tycker jag att #0 och #4 är riktigt bra. Dels tyckte jag bäst om kompositionen där, men jag tycker också att den vackra Julia blev bäst på dom.

Mvh // Johan

Citron
0

Tack Robert.

Kameran är trasig, så dom sissta bilderna blev sudiga och fokusen verkar vara trasig. Kameran stängs nu av sig automatiskt när man sätter den på foto-läge. :-(

MVH

- Jim Johansson

Robert
0

#8, tråkigt och höra. Hoppas det ordnar sig med servicen, i annat fall så får du väl köpa min.

Hälsningar

Robert

Citron
0

Det visade sig vara batterierna som strulade i kameran. Batterier ifrån IKEA och kameror går nog kanske inte ihop. :-)

Här är en några bilder jag satte ihop. Meningen är ju att liten-bild nr.2 skall vara först, men gjorde fel och upptäkte sedan att det ändå är mer spännande när den är komplicerad och man måste tänka för att få till att det igentligen är en bild-serie. :-)

MVH

- Jim Johansson

Citron
0

Jag tycker att den här bilden blev väldigt fin.

Tyvär brister det med att jag inte fick med hela huvudet på henne och jag tog fotot kanske på lite för långt avstånd. Men hennes uttrycket är bara så perfekt. :-)

MVH

- Jim Johansson

Citron
0

Här försökte jag få en typisk porträtt-bild. Hatar igentligen traditionela porträtt-bilder, men ville bara se om jag kunde få till någonting. :-)

Bilden är tagen i sommras, men istället för att skapa en massa forumstrådar med bilder jag vill dela med mig av, så lägger jag allting här istället. :-)

MVH

- Jim Johansson

Robert
0

Jim, du har en tacksam modell som gör sig bra på dina bilder. Skönt att det inte var större problem med kameran.

#12, Fin bild men det bråkiga bakgrunden drar ned kvalitén. Du skulle ha utnyttjat häckarna att ha som bakgrund istället.

Hälsningar

Robert