Fototidningar
Vilka fototidningar har Ni och vilka synpunkter har ni på dessa?
Jag prenumererar på
1. "Kamera Bild" tidigare Allt om digitalfoto. För mig är innehållet allt för mycket artiklar och för lite om råd och tips etc. jag avstår denna när prenmtiden går ut.
2. "DigitalFotoFörAlla" denna passar mig perfekt innehåller nyheter och mycket råd och synpunkter på fotografering och redigering. En CD medföljer som innehåller bl.a. bildbehandling av Thomas Nykrog som är mycket instruktivt.
Vilka synpunkter har Ni?
Jag tycker att den engelska Practical Photography är bra. Det brukar vara fina bilder och man får alltid se vilken utrustning och vilka inställningar dom använt för att ta bilden.
Mvh // Johan

Jag får numera Practical Photography hem i brevlådan och jag håller med Johan, det är en suverän tidning. Jag har även systertidningen som ger en massa tips om hur man kan använda Elements och fulla versionen av Photoshop, Digital Photo. Med den sistnämnda tidningen följer det med 1 timmes video på cd om hur man använder PS som komplement till de artiklar som finns i tidningen.
Rekommenderas varmt båda tidningarna.
Många av de engelska tidningarna är riktigt suveräna, en annan tidning som jag gillar skarpt är Digital Photographer och Digital Photography User.
Jag gillar tidningar som skriver hur man använder kameran inte de som bara visar bilder typ svenska tidningen Foto.
Hälsningar
Robert
Hej
Vad heter systertidningen är den ockå på engelska?
Jag tittade snabbt igenom Digitak Photographer pa flygplatsen i Beirut och den verkade bra.

bosson,
"Vad heter systertidningen är den ockå på engelska?"
Tidningen heter Digital Photo och är på engelska.
I helgen hittade jag en annan tidning som är proppfull med tips, New Advanced Photoshop.
Hälsningar
Robert