vackert :D
/Elin

Hannapanna, bra jobbat. Själv är jag för långsam för att fjärligar ska fastna på mitt minneskort.
#3, om du ökar kontrasterna i din bild så blir den inte så "platt" som den är nu. I nivåer/levels så drar du in höger och vänster yttre markör in mot histogrammet.
Hälsningar
Robert

#4 fattar inte riktigt vad du menar 

…vem gillar inte fjärilar? nej jag lyckas inte heller fånga fjärilar på kort, jag har alltid så mycket fjärilar i magen…. haha. Skämt å sido, riktigt fina kort 

, vilken tur du hade, dels som överhuvudtaget fick med en fjäril på bild, och dessutom en som är helt perfekt, inte skadad, och jättefin teckning
allmänt fin bild!

Jag har också en fjäril som matchar min lavendelrabatt.

#8 Tackar
. Jag har tre bilder till på samma fjäril fast på andra vinklar fast de blev lite suddiga och konstiga så bilden jag skickade in var den bästa

#10 jag håller med den blev lite bättre 

#7 Snygg bild på fjärilen ser ut som om den flyger fast den balanserar på grenen som du säger .
mvh/bjorsa

#23 Alldeles riktigt, dom är väldigt oberäkneliga, just när man gjort sina inställningar och skall fota, ja då fladdrar dom bort ….

@montax: Jäklars, vilka snygga fjärilsbilder! *imponerad*

Montax, väldigt fina fjärilsbilder. Nu upplever jag dom som något mörka, kan du ha en felkalibrerad skärm?
Hälsningar
Robert
#29 Tack så mycket! 
#31 Jag har en okalibrerad platt skärm. Att bilderna verkar lite mörka beror nog på att jag gillar mustiga färger. Kanske har jag dragit den grå pilen i Nivåer lite för långt till höger. 
Färgerna på skärmen har jag kollat mot ett test på en webbsida jag inte kan hitta just nu. De stämmer. Gråtonerna ska jag kolla med Adobe gamma när jag orkar. Det testet är inte så kul med mina usla ögon.
Har man svart bakgrund till blir bilderna snyggare. 
På utställningen hade vi svart ram och svart passepartout.
Bidrar med en fjärde fjäril, den är nog ljusare. Denna kallar jag "Fjäril med attityd" (tänk på vad man kan visa med ett långfinger). 
Jag lägger upp bilderna i mitt fotoalbum så kan de ses med svart bakgrund.
Jag kan ju tillägga att jag har plåtat med en 135mm/2.8 på bländare 2.8.

#33 montax, shit va jag gillar dina bilder! Gillar som du säger också mustigt i färger! Wow, jag vill se fler!!! På min skärm ser det perfekt ut
Vilka konstnärliga fjärilsbilder! En av mina favoriter är #27!!!
PS Var ligger Fjärilshuset? DS

Bilden i #33 är ju superb vilka fina fjärilsbilder du tar montax vad har du för kamera ?
mvh/bjorsa
# 34, 35 och 36: Oj! Tack så mycket! 
Fjärilshuset finns i Hagaparken i Stockholm. Det är tropisk värme inne hos fjärilarna, dvs uppåt 30 grader och mycket fuktigt. Det blir imma på linsen så fort man kommer in där så man får vänta ett tag innan man kan börja fota.
Jag plåtade fjärilarna med en dslr Pentax *ist DS och ett gammalt objektiv med manuell fokus, Chinon 135mm/2.8. Bländare 2.8 användes och jag lade fokus på vingarna. Egentligen ska man väl lägga fokus på huvudet men det är ju så litet. 
Fjärilarna är rätt slöa så det finns tid att komponera bilden.