Billiga foto kurser??
Jag är rik på mycket men stålar
så vet någon om det finns "billiga" foto kurser?? Själv har jag gått bildredigering (photoshop) gratis på orten där jag bor. (därför tycker jag att denna sait är underbar för här för man myyycket hjälp)
// Tompac

Prisnivån för fotokurser varierar. Jag har sett företag som vill ha 16,000 kr för en 3 dagars kurs för nybörjare ned till 8,000 kr. Dessa företag verkar rikta in sig på företag. Studiefrämjandet har 4 veckorskurser för 3,000 kr eller liknande för privatpersoner.
Det finns många onlinekurser också. Själv har jag tagit ett tiotal på BetterPhoto.com och Perfect Picture School. Och en större distanskurs på NYIP. Kurserna där kostar ca 1,600 kr och upp. Utbudet är större utomlands, jag har varit i Chicago och London på kurser.
Sök även Fotokurs online på Google för mer uppslag.
Hälsningar
Robert Hammar
Fotograf och kurshållare

Jag letar också fotokurser. Jag har inte råd att betala flera tusen för ett par dagar jag heller.
En bra onlinekurs till vettigt pris där man får uppdrag och sedan kritik och tips, vore drömmen.
Om skippar onlinedelen och om man kan tänka sig att åka en bit, så har många folkhögskolor korta kurser under sommaren och ibland även andra tider på året. Här kan man söka efter deras kurser:
Själv ska jag på fotokurs på Visingsö folkhögskola i september, det ska bli roligt!

annars så håller bildochfoto och robert bra foto kurser på http://bildochfoto.se/kurs/

Ja där har vi något bra! Jag ville så gärna anmäla mig till "Ta kontroll över din kamera", men jag är på resa under nästan hela kurstiden. :(
Kanske blir det fler längre fram!

Det kommer fler kurser i höst. Jag håller själv också att bygga kurs som jag hoppas blir klar till hösten.

#2 Vad är det för fotokurs du ska gå på Visingsö? Ska eventuellt gå en där för skojs skull. Men blir nog några turer dit innan också för lite trevlig fotografering..
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#5: toppen!!
#6: den heter bara digitalfoto eller något sådant, jag minns inte exakt. En bit ner på denna sida står det lite (Digitalt Foto heter kursn ser jag nu):
http://www.folkuniversitetet.se/templates/PageRight.aspx?id=99765

#7 Okej, Men det är nog den jag har funderat. Kan alltid va kul och se vad de lär ut.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#8: Ja för en amatör som mig som nyss skaffat systemkamera blir den nog jättebra i alla fall. :-)
Och miljön är ju härlig, det blir som en liten minisemester!
Anmälningstiden har gått ut, men jag anmälde mig för bara några dagar sedan och då fanns det plats kvar. Vill man åka ska man nog anmäla sig så snart som möjligt.

#9 Konstigt, jag var precis inne och då stod det att anmälan skulle va inne senast 10 september.?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Dom kanske har ändrat då. Eller så läste jag fel. Ähum. :)

#4, kurserna startar första onsdagen varje månad.
Hälsningar
Robert
Gick på Nikons kurs, DScool Basic, tog 2 timmar, dock var det 8 månader efter kameraköpet så lärde mig ingenting, men syster min som gick samtidigt lärde sig massor ^^ Kostar ca 700kr (jag fick gratis med kameraköpet)..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.