Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 708 ggr
Robert
0

Forum - några ändringar

När jag startade FotoiFokus för lite mer än 1 år sedan så var min tanke att hålla antal ämnesområden i forumlistan till det minimala. Det för att aktiviteten skulle kännas hög även om vi inte var så många medlemmar då.

Nu ett år senare har medlemsantalet vuxit. Några har varit med sedan starten och har utvecklats som fotograf. Vi på FotoiFokus har olika intressen, några fotografer tycker det är kul att fotografera den lilla världen, andra tittar upp från lövverket och ser ut över stora landskap, några tycker det är roligt att fotografera hästar och andra människor.

För att ta tillvara på alla intresseområden och försöka ändå hålla antalet ämnesområden nere till det minimala så har jag gjort några förändringar i forumlistan. Jag tror att enkelheten i form utav få ämnesområden, överskådlighet och aktualitet gör FotoiFokus unikt.

Vi får inte glömma att FotoiFokus är ett forum, community, en färskvara där nya intryck och synsätt blandas med nytt och gammalt. Tänk på alla fotomagasin i affärerna, de kommer ut varje månad år ut och år in, fototekniken är densamma, komponering och efterbehandling är i stort sett densamma. Inte får insändaren till tidningen till svar att det där om bländare kan du leta upp i septembernumret årgång 1937 då vi behandla allt om just bländare det året.

Låt mig kort berätta lite om de olika grupperna:

• Adobe Photoshop -  frågor kring just de programmen
  • Bildhantering -  andra program än Photoshop, lagra bilder, skriva ut bilder till att visa bilder.
  • Fotografera landskap & natur - soluppgångar, stadsmiljöer, skogar och storslagna landskap som världen har att bjuda på
  • Fotografera makro & stillbilder - blommor och bin till frimärken. Jag tänkte att bilar till rymdraketer kunde ligga i samma grupp.
  • Fotografera människor - barn, bröllop, mode, fest mm
  • Fotografera vilda djur & husdjur - fåglar, grisar, kor, hästar till vilda djur i djungeln eller djurparken.
  • Fotoutrustning - inlägg kring utrustning
  • Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik - Tips på utbildningar till att hålla tema om just ett ämne eller ställa frågor om hur man använder kameran.
  • Övrigt - Lagar och förordningar, värderingar eller det som inte riktigt passar in här ovan.

Det är ingen större förändring jag har gjort och jag hoppas att du ska trivas med det jag har gjort. Om du har ett område som ligger dig varmt om hjärtat så får du gärna anmäla dig som "värd" för ett ämnesområde.

Hälsningar

Robert Hammar

Niklas
0

Jag kommer knappt ihåg hur det var innan, men jag tycker att den där ordningen verkar logisk. Just nu kommer jag inte på något som inte täcks av de grupperna.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

pekwall
0

Jag vet en sak som fattas!

En köp och sälj sida.

//Pontus

Robert
0

Gruppen "Övrigt" är det problem med. Serviceteknikern jobbar med problemet.

Hälsningar

Robert

Norrskenet
0

Går det att få inläggssidan där varje inlägg bara tar upp en rad, då blir det fler inlägg synliga

Robert
0

#4, du kan i varje intresseområde klicka på rubrikraden så kommer alla de inlägg du är intresserade utav upp i en sträng.

Robert

Norrskenet
0

Det jag menar är att istället för att 15 inlägg syns så syns 30 inlägg. Jag skulle tycka det vore bättre.