Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 456 ggr
Robert
0

Vem utnyttjar vem?

Jag ska ta en kurs på BetterPhoto.com i Posing and Portraiture Tehniques med Ibarionex Perello som lärare.

Nu håller jag på att förbereda mig inför kursen genom att ta kontakt med modeller via modellagenturer och via olika sajter. Jag mailade iväg förfrågan till agenturer och direkt till olika modeller om TFCD, deras tid och de får bilder av mig.

Till svar har jag blivit erbjuden 10 modeller en söndag och en modell har hört av sig redan. ---> Otroligt.

Så vem utnyttjar vem?

Hälsningar

Robert Hammar

bjorsa
0

Men är modellerna gratis för dig ? och vad står TFCD för?

mvh/bjorsa

Robert
0

De tillahandahåller mig med modeller och jag ger dom CD.

TFCD - time for CD.

Robert

bjorsa
0

Då låter de väl bra för annars hade väl du fått betala för modellen kanske är de så att man ser dig som blivande stjärnfotograf och då nappar dom gratis ungefär som att få ett porträtt målat av ernst billgren gratis så de vete tusan vem som utnyttjar vem, ni har ju bägge nytta av varandra så kanske en vinn vinn situation

mvh/bjorsa

Robert
0

#3, Det är så jag tänker också.

Hälsningar

Robert

xarfez
0

Någon gång i starten på sin karriär måste man bjuda på sig själv lite :)

Niklas
0

Jag tycker att det låter som en idealisk överenskommelse där båda får ut något av det utan att pengar behöver byta ägare. Du får en portfölj och modellerna får en portfölj.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

En dag kommer en ny fotograf eller modell ha en portfölj med bilder. Portföljen säger och berättar vad fotografen eller modellen kan göra. Skulle jag skicka en förfrågan till exempelvis Paris Hilton om TFCD och hon svarar okej, då måste jag ha en himla tur eller så är jag väldigt unik med min fotografering.

Hälsningar

Robert