rosa bubbel- kritik

Jag tycker inte att den funkar särskilt bra som produktbild. Klart att isen kan ha sin funktion, och just det ser bra ut, men bilden är till stor del oskarp.
Det är inte helt lätt att fixa skärpa över hela på nära håll. Man kan ta med mycket liten bländare, men det är inte optimalt. Det bästa är att ha ett objektiv som kan lutas; det finns sådana till Nikon och Canon. Med objektvet lutat kan man lägga skärpeplanet utefter ishögen och flaskan och då behöver man inte lika stort skärpedjup för att få skärpa över hela.

Bilden är tagen på ett bröllop där dom hade en båt fylld med is för att kyla dricka.
Jag såg att färgerna inte blev som på min skärm men men…
Tanken var bara att få en "den vill jag dricka" kännsla.

Det första jag reagerade på var färgen -är den verkligen rosa på din skärm?
En ev. kund skulle nog vilja att hela namnet syns tydligt någonstans i bilden.
Sedan är det fortfarande så att fake är produktfotografens bäste vän. Digital redigering i all ära men att använda fake rekvisita besparar dig ändlösa timmar vid datorn. Idetta fallet skulle man även kunna undvika att ljus och kopmposition ändras under tiden då man fotograferar (när isen smälter) och att förstöra etiketten på flaskan. Har du en uppdragsgivare så får du oftast bara ett enda varuprov, förstör du det innan du har lyckats få din bild så sitter du på pottkanten.
Exempel på fake-is:
http://www.props4shows.co.uk/snow_and_ice/glass_ice_chips_4-10mm_1kg_bag/26406_p.html
Lite överkurs kanske. Men jag hoppas att jag inspirerar mer än avskräcker.