Tips
Hejsan!
Jag ska köpa en ny kamera och vill antingen ha Nikon D40x, Canon 400D eller Canon 300D, men vilken är bäst? Vad är det egentligen för skillnad? Jag har fått rekomendation om att man ska ha en av dom här tre haha.. Men ingen har provat båda märkerna. Så nu undrar jag om det är någon här som har använt dom och vill ge lite råd?
Jag är nybörjare, men tycker att det är hemskt roligt att fota, speciellt djur och natur :)
Tacksam för svar!
Ni kan svara till mig, jag som undrar, jag har bara bytt namn :)
läs på mycket om systemkameror innan du skaffar en, varför har de rekomenderat just de kamerorna? och går det fortfarande att köpa 300d? gå till en affär och testa vilken som ligger bäst i handen, det måste inte alltid vara canon eller nikon.
och sen varför vill du ha en systemkamera? vad är det som lockar? som många skrivit i många liknande trådar förr, det är fotografen som gör bilderna inte kameran.

En 400d eller 450d kommer att hålla dig sysselsatt länge. Jag har föregångaren ( 350d ). Och den har jag använt till alla mina bilder i tre års tid. Jag har liteote bilder i galleriet här och på min fotosida www.studiobild.com
Jag har en 400d, och den är underbar, verkligen en toppenkamera.
Jag känner även en som har en nikon d40x, och den är också bra, men jag föredrar min , den ligger mkt bättre i handen tkr jag. Men det är nog smaksak, hehe :)