Från Canon 350d till vad?
OM, man skulle uppgradera sitt kamerahus, som idag är en Canon 350d, som jag haft några år nu…vad skulle bli en uppgradering som var värt pengarna? För som jag nu läst i trådar m.m…så är det ju inte så stor skillnad upp till 40d!?!
Det jag skulle vilja få ut av en uppgradering, som jag saknar nu…är
*ställa in kelvingraderna på kameran
*bättre fokusering
*synkuttag
*litet bredare kamerahus, men inte tegelstenstung för den delen.
…tja…det är väl det jag saknar på min 350d. Vill inte byta märke helst. Jag har ingen brådska alls att byta, men vill veta litet VAD som skulle bli nästa steg som är värt pengarna.

Nästa steg kan vara 40d tex med live view, 6 bilder/sek, större, magnesiumchassi, vädertätad,automatisk sensor-rengöring, 3 tums skärm ( gör stor skillnad ),
40d blev en naturlig utveckling för mig ( hade ocå 350d, i tre år ). Känns mer kamera.

Aha du bytte upp dig till 40d alltså. Står själv och funderar över uppgradering, men har ju litet tight budget som familjefar. Då gäller det att tänka över sina beslut.

Jo min 350d har gått ca 80 000 exponeringar och ska jag ändå skaffa en till kamera kan det lika gärna vara ett steg uppåt. Och så blev jag så förtjust i greppet ( trots att jag har så små händer ). Med cashback blev det ca 8500:-. Sen köpte jag piratbatterier på Kaffebvrus, 2st för 259:- ( väldans billigt måste jag säga ). Sen passar inte fjärrkontrollen för 350d till 40d, ( de kostar över tusen spänn till 40 d ) , så jag skaffade lite olika billiga från Hong Kong.