Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 2506 ggr
steken
0

Torkade rosor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Regnade ute här idag hade inte så mycket att göra så tog en bukett torkade rosor från väggen och lade på vardagsrumsbordet för att testa lite olika inställnigar på kameran inomhus

Första fotot är i stort sett bara "framkallat" i Rawshooter höjde lite på shadow contrast i stort sett för att få tillbaka lite av det röda i rosorna.

Lyssnar gärna på kommentarer och tips

steken
0

I denna bilden fick jag redigera bort en flaska HP sauce :P  så när jag endå var i Photoshop så tog jag och lekte lite mer…

Sessan1
0

Torkade blommor är alltid fint tycker jag!

Norrskenet
0

Jag tyckte att bilden i #1 blev bättre. Här är mina rosor som jag fick till farsdag förra året och som med tiden blev lite torkade.

Robert
0

Här är samma blommor som i #0 men med Gothic Glow filter. Jag har för mig att jag har laddat ned filtret från Action Central som du hittar bland länkar.

Hälsiningar

Robert

Eldkvinna
0

Jag gillar den andra bilden bäst. Är lite svag för den stilen av foto. Man får en känsla av att bilden e gammal, färgerna e lite bleknade. Sen är ros en mycket tacksam blomma att fotografera, färsk som torkad.

steken
0

Tack för tipset om filtret robert gillade verkligen looken på det, ser till att fixa hem det!