Vad har du för kamera?
Är nyfiken, vad har just du för kamera? :)
Skriv och berätta om den, även din känsla när du fick/köpte den. fungerar den bra osv. :) Visa gärna en bild på den med dig :D
Själv har jag en Samsung Digimax S500. Det är en kompakt kamera, själv är jag faktiskt nöjd med den. Jag fick den julen 2006 och min första tanke när jag såg kameran på kartongen "shiiiit, är detta sant?!". Min allra första kamera! Kommer få en systemkamera 2009, men ALDRIG, aldrig att jag kommer släppa min kamera jag har nu.
Här är en bild på kameran och jag!

Roligt. Det är bra att börja med en kompaktkamera. Då kan man lära sig komponera och ha kul med foto.
Min första kamera var nog en Instamatic. Du vet en sån där fyrkantig extremt ful sak som man stoppade svarta konstigt formade filmkassetter i…
Min första digital kamera var en Canon powershot A85
Själv har jag en Canon EOS 350D just nu men funderar starkt på att uppgradera.

Jag använder två olika kameror, men för det mesta en Nikon D60 med 18-55 mm objektiv till.
Annars har jag en liten Samsung NV3 som jag tar med på fester osv.
Köpte en Nikon D40 för ungefär 2-3 veckor sedan, och är jättenöjd. ^^
Kände mig så glad över att äntligen kunna köpa en lite mer avancerad kamera, som jag kan ta de bilder jag vill med.
Har dock ingen bild på mig med kameran.

Jag har en Fujifilm Finepix s6500fd och är nöjd :D
Jag köpte den i januari 2008 och har inget att klaga på. Det är dock ingen systemkamera men när jag sökte kamera kände jag inte att jag var redo för system så det blev en mer avancerad kompaktkamera istället. Detta för att jag sedan ska kunna byta upp mig.
#5 Jag tyckte du gjorde rätt att köpa en kompakt. Man behöver inte mer för att lära sig grunderna i fotografi. Det jag gillar med den är att du har Av och Tv lägen samt att den bara är på 6mp vilket gör att du kan köra på högre ISO med mindre brus. Ditt foto är taget med ISO 1600 med bra resultat.
Jag får känslan att många köper en systemkamera bara för att det ger högre status men sedan använder man billiga objektiv vilket inte gör kameran rättvisa.

Jag har en Canon eos 400D , toppenbra kamera . :)

Eos 40d De flesta av mina bilder är dock fotade med en gammal eos och just nu håller jag på att försöka scanna in alltibg i datorn :(

#7 så resonerade jag också. Jag ville ha en lite mer avancerad kamera än vår Canon powershot a530 men visste inte om jag skulle klara av system då jag inte hade någon som helst erfarenhet av fotografering. Därför blev det ett mellanting och jag ångrar mig inte… :)
EOS 400D

har haft min Nikon D40 i ungefär en månad, men känner mig redan supernöjd! Innan hade jag en kompakt kamera, en Olympus digital 600. Den dög väll till en början men sedan blev intresset större och jag kände att jag växte ur kameran. (Ska inte säga att Olymus kameror är dåliga för det är dem säkert inte men min var urkass)
Anledning till att jag köpte D40n var att den var (billig) bra men ända lite nybörjarkamera :) Sparade ihop til den själv, överlycklig när vi äntligen besökte affären och jag fick BÄRA kartongen hem!^^ Love it!
Har haft min D40 sen i julas… den kompakta blev sämre och sämre och jag behövde en ny i vilket fall. Sparade så jag kunde köpa en systemkamera och leka med inställningar etc. Är mycket nöjd, men vill uppgradera mig till en kamera som klarar sämre ljus, har fått för mig att D60 är bättre på det.. men det får vänta :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

#0 Jag har en lika som dej, och den är faktiskt ganska bra, men jag vill hellre ha en system kamera ;)

Jag har en Canon eos 450 D. Är mycket nöjd. Mycket att lära, men det är det som är spännande. Har även en Fujifilm finepix 9500 som ser ut som en system. Suveränt bra. Så nu släpar jag på båda när jag är ute och fotar.
Jag har en Nikon D50, har haft den sedan januari, och är nöjd med den men känns som att jag redan börjar växa ur den. Skulle vilja ha en D200, men när man bara har studibidrag att tillgå så är den lite dyr ;).
Jag har en Nikon D40x, men nu hade jag tänkt mig att uppgradera till en D80 ^^
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
Jag har en nikon d200 som jag är nöjd med. Köpte den för 2 år sedan :)
#15 Så gjorde jag också! Hade en kompaktkamera till aug 2007, då jag köpte en Fuji Finepix S5700, och nu i maj övergick jag till system. =)

Canon EOS 450D, mycket nöjd. En kamera man kan utväcklas med. Har innan dess använt mig av en 400D som min flickvän ägde, på den vägen är det som jag blev fast i fotografering.
Det låter bra allesammans, men minns ingen vilken känsla ni hade när ni fick hålla eran kamera i handen? :)
#26 - Vad bra då ;D Har hört bra om den, har tänkt köpa mig den, om ett par månader eller så.. :)

En Nikon D80. Till en borjan blev jag jatteglad och studsade runt, men nar jag borjade min fotoutbildning en manad senare insag jag vilket sloseri det var da vi inte ens anvander smaformatskameror utan bara mellanformat och storformatskameror.
// Amanda
#29 oj, jovisst!
Fz30 kändes stor, otymplig och klumpig först, men jag skulle promt ha den
hehe, den kändes OK, men inte mer. Nuförtiden huserar den hos mina föräldrar. Helt fel kamera att börja med. Sen köpte jag Fx12an, kärlek vid första ögonkastet, det var verkligen "wow!", liten, smidig, effektiv. Den kameran växte jag enormt med, men jag ogillar fortfarande Fz30n, och nu har den inget mer att ge mig så att säga. Var och provade en 350D, också kärlek från scratch! Systemkamera -här kommer jag 
Har en Canon Powershot A590 IS
Köpte den för några veckor sen bara. Tycker den e jättebra!