Vi äro små humlor vi bzz bzz

Åh, jättefin bild!

Villken härlig bild Johan! Jag förstår inte hur ni hittar de små krypen. Sitter du på samma ställe och väntar tills någonting dyker upp eller hittar du dom vid kanten på promenad-stigen? Jag tror mig ärligt inte ha sett en enda humla i år. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag hoppade runt på stenarna vid havet och det fanns massor av blommor som humlorna diggade. De var inte heller speciellt skygga, så jag kunde lätt komma så pass nära som ett par centimeter.
Mvh // Johan

#0 Härlig bild!

Fin humlebild
mvh/bjorsa
Fin bild. Gillar humlor. Har haft många här hemma bland blommorna. Men när jag försöker ta ett kort säger de bara "Stick"!
//CarlS
Jag gillar också bilden med humlan. En sak vet jag, man skall inte trampa på dom iaf. Humlor är nog väldigt vackra i mina ögon.
Fin bild! Vacker!
se till att inte bli stuckna/bitna av humla… det gör ONT… Det har min son blivit idag…

#0, bra, somrigt över bilden.
#10, ned för landning… står det någon inne i blomman och vinkar in humlan för landningen?
Hälsningar
Robert
Inte en humla, men ett grymt macro (i ordets rätte bemärkelse dessutom tror jag) på en geting. Det är inte jag som tagit det - hittade det i ett album på fotosidan.
mvh Martin

#12 oj oj vilken bild undra vad för utrustning de krävs för att få till den bilden ?inspirerande bild .
mvh/bjorsa

De fanns ju info om utrustningen för just den bilden
Canon EOS 30D, Sigma EM-140 DG Ringblixt, Canon MP-E 65mm f/2.8 Macro, Manfrotto 055 PRO B
Han tar jättefina bilder .
mvh/bjorsa
Utrustning för att fotografera flygande insekter. Håll till godo :)
mvh Martin

:-)) uj