Försäkring
Undrar om ni har försäkrat era kameror/kamera och på vilken försäkring (och vad det e för någon kamera)
Har en Olympus E510 och undrar om det e någon ide att försäkra den
INGEN????????
Jag har ingen extraförsäkring på min kamera (kompaktkamera värd 6.000 vid inköpet för 2 år sedan). Den går däremot under min "drulleförsäkring" (en extraförsäkring jag tagit till hemförsäkringen) under förutsättning att den skadas av hastigt uppkommen händelse.
Vad gäller stöld så gäller hemförsäkringen förutsatt att grunderna för att stöldskyddet skall gälla är uppfyllt (min försäkring och min kamera, ingen garanti för att andra hemförsäkringar täcker i andra fall).
Jag har försäkringarna i Trygg-Hansa.
mvh Martin

Kolla upp din försäkring ordentligt. Du kanske sitter med en utrustning som är värd mer än säg 10,000 kr, då lär nog inte din försäkring täcka. Ofta bör du ha en special försäkring för din systemkamera.
Hälsningar
Robert
Tillägg till #2; Det är alltså min försäkring som gäller min kamera, och den är som sagt inte speciell dyr.
Precis som Robert säger gäller ofta helt andra saker vad gäller dyrare utrustning.
mvh Martin
Sen beror det såklart på vad det är som har hänt om försäkringen täcker också. Vissa försäkringar täcker normal användning, men kanske inte om kameran går sönder under fallskärmshoppning, kajakpaddling eller annan äventyrlig aktivitet.
mvh Martin
Jag säger som Marnyman och Robert.. kolla upp vad du har för försäkring sedan innan (hemförsäkring). Jag betalar inte någon extra försäkring för min e510 med objektiv.. då min hemförsäkring (med drulle) täcker bra (full försäkrad, upp till 300000 om man är ensamboende).
_
Ring och kolla med ditt försäkringsbolag_
tack för alla förslag jag ska kolla up det