Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 579 ggr
Mandrakonian
0

Fiscus första försök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svårt ,komplicerat och utomordentligt kul! Hur som helst här kommer mitt första försök till Fiscus effekt. Vad tycks??

pekwall
0

Då får jag fråga, vad är fiscus??

Mandrakonian
0

Högkontrasteffekt kan man säga, fast det är mera än så!!! Googla så kan du se vad jag menar :-). Du som är så duktig kommer att fixa det lätt om du försöker , jag är 100% på det Mvh/Mandrakonian.

bildochfoto
0

Provade också Fiscus fast i Gimp. Lunken hade gjort en instruktion men jag kan inte säga att det var så lätt att få det bra…

Här är mitt försök

Mandrakonian
0

#3 inte är det lätt inte, men jag hoppas klura ut hur man ska göra :-), bra försök!!!

Anne
0

Jag gör som Mattias på Moderskeppet - nytt lager, gradient map, och så antingen soft light eller overlay. Supersimpelt, men rätt snyggt.. :)

bildochfoto
0

Snyggt Anne

Mandrakonian
0

#5 snyggt men inte fiscus tycker jag !!

Mandrakonian
0

Här kommer andra försök!

bildochfoto
0

Jag gjorde en litet hårdare variant..

bildochfoto
0

Httade ett sätt att leka vidare med Fiscus eller i det här fallet Lazlo effekten

Mandrakonian
0

#10 Just att få bilden riktigt hård utan att förlora så mycket färg är svårt som atans, det sista bilden var riktigt bra :-)

Robert
0

#0, härlig stil. Det får du gärna berätta mer om.

Hälsningar

Robert

bildochfoto
0

Jag har planerat att göra en screencast om det. Jag kommer nog att lägga det på bild och foto också har jag bestämt. Det är ju faktiskt ett bra exempel på hur man kan använda lager. Kommer nog att förklara lager litet i den screencasten.

Robert
0

#13, det ser jag fram emot!

Robert

ProblematicalMe
0

helt okey första försök på fiscus effekten ^^ synd att jag inte har mitt fiscus album kvar på den här datorn annars kunde jag lägga upp några exemplar.. ^^