Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 762 ggr
Bengan-A
0

Inflygning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

till Ekeby flygfält i Eskilstuna.

Mvh Bengan

Inkanyezi
0

Bilden känns lite för skarp, den bara hänger där på himlen… Gult… (ur Liftarens guide till galaxen)

Kanske en längre slutartid skulle ge mer känsla av att något faktiskt händer? Jag antar att propellern faktiskt står stilla under inflygningen, så längre tid kanske bara skulle ge skakningsoskärpa eftersom moln i alla fall är rätt luddiga och det inte finns något annat som kan ge fartränder.

Du har säkert fler bilder. Har du tagit några mer framifrån, och kanske där man ser marken? Flygplan i luften ser alltid rätt statiska ut utom i stereoskopi, och i synnerhet om man ser marken som bakgrund. Under inflygning är de ju rätt nära marken och jag tänker mig att man kan få fina bilder med panoreringsoskärpa. När jag var liten brukade jag stå i timmar och tiita på start och landning vid Skarpnäcks flygfält, så din bild väcker minnen.

Bengan-A
0

#1 Nix jag tog bara tre bilder på planet. Jag stod egentligen och plåtade rally när denna snurra dök upp over huvudet på mig. Så jag bara plåtade så fick det bli vad det blev. Den är väl kanske 75 meter upp i luften.

Mvh Bengan