Kattfoto - kritik tack!
Så, då har jag laddat upp bilderna.. varsegoda att kommentera :)

Jag tycker du har lyckats riktigt bra med alla bilderna!
Ettan känns lite rörig, det gröna i hörnet distraherar. Något ojämnt ljus på kattens ansikte också, men vaket uttryck från ungen.
Tvåan: Återigen det gröna som distraherar och lite ojämnt ljus, men fin skärpa. Dock en något "vanlig" bild, ger ingen direkt känsla.
Trean: Jag gillar soffans kontrast, både i textur och färg, mot kattungens egna färger. Kattens haka smälter dock in i halsen.
Återigen fin skärpa. Även bra kontakt med katten som ser pigg och alert ut.
Fyran: Dethär är ett klassiskt djurporträtt. Återigen fin skärpa och kontakt med modellen. Jag gillar att du har lyckats fånga kattens tassar/kropp och ansikte pekandes åt två håll. Kanterna på soffan stör lite, men inte överdrivet mycket. Bra ljus.
Femman: Dethär är förmodligen min favorit ur serien. Vaken och pigg unge fångad mitt i steget utan att för den skull se ut som om katten är på väg ut ur bild. Bra ljus och fin exponering på både katten och soffan. Även här passar soffans milda toner in som bakgrund på kattungens egna färger.
Sexan: Får intrycket av att katten är på väg mot mig. Fin bakgrundsoskärpa. Litet mörkare på ena sidan av ansiktet som jag gärna hade sett lite ljusare. Fina detaljer.
Sjuan: Så söt! Kattungen som ligger vilandes precis mitt emellan två dynor i soffan, men ändå vaken och alert. Förlorar lite kontakt med kattungen pga blicken som koncentrerar sig på något utanför bild.
Överlag, mycket fina porträtt! Bra ljussättning och vakna, pigga uttryck hos katterna. Bra jobbat!
Kan ha missat något nu, detta är bara ett första intryck.
#8 Tack för kritiken! :) är alltid så mycket att tänka på… är fortfarande nybörjare när det gäller blixtarna och så men det är roligt att få veta hur andra ser ens bilder :)