Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 611 ggr
Patrik
0

Rimligt pris beg Canon 350D + extra objektiv

Hej,

Jag undrar om det är ett bra pris att få köpa en Canon 350D med två minnen (1G+ 256mb) + 3 objektiv (28-105 ,70-300 Sigma och Canon 18-55)

Allt för 8000:- Är det ett bra pris och en bra kamera?

Queball
0

Låter dyrt tycker jag. På Cyberphoto får du ett av dessa
paket för mellan 7890 - 13495. För övrigt verkar de flesta
här som har en 350D vara nöjda.

Själv är jag Nikonist :)

CarlS
0

Hej Patrik!

Låter billigt och bra! Har själv en ny Canon EOS 350D med batterigrepp och orginalobjektiv + Sigma 70-300 inköpt idag. Ett 2GB minneskort och ett polarisfilter.

Kostnad ca 13.000

Så det låter ju bra , ditt köp……..

//CarlS

[mingdie]
0

Tycker det verkar lite dyrt. EOS 350 är en bra kamera men börjar bli lite gammal. Hur många kort har den tagit? Hur sliten är den osv.

Eddie

Citron
0

En EOS 350D med 3 objektiv och 2 minnen så låter det som ett rimligt pris. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Martin
0

Utan att kunna avgöra om det är ett bra pris eller inte så gör jag en reflektion. Oftast får man väldigt bra svar på den här sidan, och därför är denna tråden intressant. För efter fyra svar så anser två att det är bra priser och två att det är dyra priser. Inte ofta meningarna är så delade i en fråga på FotoIFokus.

mvh Martin

Lunatics
0

är kameran 6månader är det rimligt.. Inte om den är 1,5år..

Patrik
0

Tack för alla svar… Nu har jag fått mig en uppfattning om hur jag ska göra.

/ Patrik

broderbluff
0

Hur många bilder har han tagit?? hur gammal kameran är, är ganska irrelevant. 350D är testad för att hålla 50 000 exponeringar, har den tagit fler än 50 000 så är det bäst att skicka in den på service. och då är det billigare att köpa en ny.

Niklas
0

Kan man kolla i en Canonkamera hur många bilder den har tagit?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

CarlS
0

#9 Bra fråga Niklas! Hittar inget i manualerna om det.

Men om man räknar på att man tar 100 bilder om dagen så skulle man alltså ta 36500 exponeringar och i så fall köpa ny kamera efter ett och etthalvt år, ca….?

Nu tar en annan kanske 100 bilder i veckan och då blir det….5200 exp om året och då räcker det om man köper en ny kamera om 10 år….Fundersam

//Carls

Niklas
0

Jag tar väldigt olika många. Med den här kameran har jag tagit knappt 25000 bilder. Vissa dagar inga alls andra många hundra.

Vänliga hälsningar

Niklas

CarlS
0

#11 25 000 - Hur ser du det?

//CarlS

Linnah
0

#12 i EOS 350D syns det på bildvisningsinformationen hur många bilder man tagit totalt och vilket nummer i ordningen den aktuella bilden har. :)

Niklas
0

#12: Jag kollade i Picasa. :-)

#13: Den börjar om ordningsnumren efter 10000. Tyvärr. 100000 skulle jag vilja att den gick till.

Vänliga hälsningar

Niklas